Avatar billede Mymym Nybegynder
06. august 2011 - 19:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computer kan ikke finde trådløse netværker

Hej folkens. Dette er mit første spørgsmål så jeg håber at nogen kan hjælpe mig.
For omkring en uge siden kunne min bærbar sagtens finde og logge på trådløse netværker, men pludselig kan den slet ikke finde nogen. Hvad kan problemet være?
Det er lige meget hvor jeg er. Jeg får altid beskeden "Netværket er ikke identificeret".

Jeg kører windows 7 64 bit på en bærbar Toshiba.
Håber I kan hjælpe mig :)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. august 2011 - 20:08 #1
du er måske kommet til at lave noget, som ikke er helt smart.
Prøv en systemgendannelse tilbage til fx sidste mandag.
Avatar billede fhansen82 Mester
06. august 2011 - 20:15 #2
Du kan prøve at gå i kontrolpanel og enhedshåndtering, og se om der er markeret at der er et problem med enheden. Hvis ikke der er noget, kan du prøve at afinstallere enheden for trådløse netværk, og derefter scanne efter nye enheder og lade Windåse installere enheden igen. Måske det hjælper.

Og du er sikker på at Wifi ikke er blevet slået fra på PC'en, enten via software eller knapper på PC'en?
Avatar billede Mymym Nybegynder
06. august 2011 - 21:29 #3
Til claes57:
Desværre er der ikke andre systemgendannelsespunkter end i går. Jeg kan selvfølgelig formatere computeren, men vil helst undgå det.

Til fhansen82:
Jeg er inde i enhedshåndtering men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre herfra. Ved netværkskort er følgende enheder listet:

Microsoft Loopback-netværkskort (ikke aktiveret)
Realtek PCIe FE Family Controller (aktiveret)
Realtek RTL8191SE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC (ikke aktiveret)
WeOnlyDo Network Adapter 2.5 (aktiveret)

Har ingen idé om hvad jeg skal gøre her. Ved ikke hvad der bør være aktiveret og deaktiveret.
Avatar billede fhansen82 Mester
06. august 2011 - 21:31 #4
Du skal dobbeltklikke på nummer 3 og aktivere den. Det er dit trådløse netværk.
Avatar billede Mymym Nybegynder
06. august 2011 - 21:36 #5
Fedt det virker nu. Mange tak :D
Avatar billede Mymym Nybegynder
06. august 2011 - 21:36 #6
Forresten, hvordan giver jeg points?
Avatar billede fhansen82 Mester
06. august 2011 - 21:40 #7
Accepterer dette svar. Godt du fik det til at virke :O)