Avatar billede sleepflower Nybegynder
25. juli 2011 - 16:35 Der er 7 kommentarer

ingen eller mærkelig lyd i mikrofon

Jeg har en Dell vostro 1310 med indbygget webcam og mikrofon, men det på sidste har den ikke virket. Når jeg prøver at optage en video kommer der ingen lyd. En enkelt gang er der kommet lyd, men kun med anders andstemme. Jeg har prøvet at gå i kontrolpanelet og rette lyden der, men tingene ser ud som de skal. Kan nogen komme med forslag til hvad jeg kan gøre?
25. juli 2011 - 16:42 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Er det sket 'pludseligt' ?
Avatar billede sleepflower Nybegynder
25. juli 2011 - 17:15 #2
Hov undskyld. jeg bruger windows xp. Jeg har ikke brugt mikrofonen i lang tid så jeg ved ikke hvor længe det ikke hr virket
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2011 - 17:47 #3
Prøv at gå i kontrolpanelet under lyde og lydenheder. Under lydenheder indspilning, står dit Realtek lydkort her som valg?
Avatar billede sleepflower Nybegynder
25. juli 2011 - 18:43 #4
Ja, det er den eneste mulighed der er. Men det burde vel ikke havde nogen indflydelse på Anders And-stemmen?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2011 - 19:00 #5
Okay har du noget der hedder styring af flerkanals lyd?
Hvis du har  skal du ind under lydeffekt- miljø. Her skal den stå til "ingen"
Avatar billede sleepflower Nybegynder
26. juli 2011 - 10:13 #6
Det kan man heller ikke, jeg gir snart op. Lortecomputer!