Avatar billede Jolles Professor
18. juli 2011 - 09:19 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Password glemt

Jeg har lige fjernet windows log-on skærm - troede jeg, men ved genstart kommer den op igen som administrator og forlanger password.
Det har jeg ikke, da det er en gammel pc, jeg har overtaget.
Ringede til forrige bruger, der ikke kunne huske noget.
Det er meget trist, da det er en god pc, der "bare" skal kunne bruges af enhver.
Hvad kan jeg gøre.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. juli 2011 - 09:26 #1
Min krystalkugle må være defekt! jeg kan ikke se hvilket styresystem du kører?
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. juli 2011 - 09:27 #2
Geninstaller en helt ny windows?
Og ellers må du forsøge at omgå koden.
Hvilken version af windows er der tale om?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. juli 2011 - 09:27 #3
hvilket styresystem er der på maskinen
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. juli 2011 - 09:30 #4
Nå det troede jeg slet ikken jeg spurgte om?
hvis det er XP?
http://www.helgec.dk/password.html
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. juli 2011 - 09:31 #5
Måske du kan få den startet op i fejlsikret tildstand F8

og så gå ind i kontrolpanelet og se om du under brugere kan lave nogle pw ændringer/sletning(er)
Avatar billede Jolles Professor
18. juli 2011 - 10:00 #6
jeg har windows xp - tilgiv forvirringen, jeg er ret ked af det.
Jeg har været i fejlsikret tilstand, men den forlanger også der administratorpassword
Avatar billede Jolles Professor
18. juli 2011 - 10:09 #7
Det hele starter med den F... log-on skærm. Der står Administrator og Adgangskode - og det er den, jeg ikke har.
Ville fjerne log-onskærmen, da alle råber "hvad er log-on til denneher?", og fandt noget på eksperten (control userpasswords2).
Som sagt ved forrige bruger ingenting, da det er en organisationspc, og bruger har aldrig haft brug for administratoradgang.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2011 - 10:33 #8
18. juli 2011 - 11:38 #9
...organisationspc... ... har den været tilknyttet et DOMÆNE ?
Avatar billede mads918f Nybegynder
18. juli 2011 - 16:36 #10
forstår ikke helt det du skriver men hvis du kan komme ind i programmet cmd kan du lave en ny adminstrator. du skal skrive:
net user klik enter
og skrive brugernavnet adganskoden /add
Avatar billede Jolles Professor
19. juli 2011 - 09:48 #11
jeg kan slet ikke komme ind i noget somhelst. Der står bare Administrator og så det tomme adgangskodefelt.
Har fundet et program ophcrack, lagt det på en nøgle og på en cd, men lige lidt hjælper det. Hvordan booter man fra noget eksternt, når man slet ikke kan noget? Har forsøgt med F12 og kigget i bios, og svaret er at selected boot-device not available. Riget stander i våde !!
Avatar billede Jolles Professor
19. juli 2011 - 10:01 #12
Karise: Nej, tidl. bruger havde både en "privat" pc og en "kommunepc", og det er "privaten" vi har overtaget.
Der var ikke nogen adgangskode på Administrator, eller adgangskode overhovedet. Men det kræves altså nu.
Det jeg i min fovildelse gjorde, var at google "fjern windows logon". Eksperten foreslog control userpasswords2, og der fjernede jeg et flueben. Genstartede - og så var F... løs.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. juli 2011 - 14:45 #13
du kan vel prøve at trykke F8 under opstart og så vælge commandoprompt så burde du vel kunne skrive kommandoerne så du kan ændre administratoren
Avatar billede Jolles Professor
19. juli 2011 - 14:57 #14
Kære cyberspace. Det hjalp ikke - jeg kommer til logon-skærmen, og der står Administrator - og så kræves der et password, der aldrig har eksisteret.
Avatar billede Jolles Professor
19. juli 2011 - 14:58 #15
hov, jer står accepter dette svar, så jeg har trykket på noget forkert. undskyld.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juli 2011 - 18:12 #16
Du skal ikke acceptere svaret. Svar er beregnet til løsninger og pointgivning.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. juli 2011 - 21:04 #17
hvis du trykker F8 under opstart burde du få en menu frem  start i fejlsikret tilstand
fejlsikret med netværk -
sidste kendt konfiguration
(og et par flere og en af de sidste hedder kommando prompt)

hvis den bare starter op og kommer til logon og du har trykket F8 så trykkede du F8 forsent
Avatar billede mads918f Nybegynder
23. juli 2011 - 11:51 #18
hvad med nogen af de cdrom man får med i købet kan du bruge dem
Avatar billede egmose Novice
23. juli 2011 - 13:51 #19
Den her skulle kunne gøre det: http://www.recoveranypassword.com/recover/windows-password-recovery/

Ellers ved jeg med sikkerhed at hirens boot cd kan klare opgaven: http://www.hirensbootcd.org/download/

Eller den her:
http://www.ultimatebootcd.com/

Eller den her:
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Der er lidt og gå i krig med :)
Avatar billede egmose Novice
23. juli 2011 - 13:51 #20
Alternativt kan du geninstallere pc´en
Avatar billede Jolles Professor
26. juli 2011 - 11:53 #21
dether er lidt pinligt - tilgiv at jeg har ventet så længe.
fhv bruger kom i tanker om password, og alt er i orden og på plads.
Tak for stor hjælpsomhed - men hvem skal nu ha points?
Beholder jeg dem selv for at undgå vilde diskussioner, eller er det ok at gi til Egmose, der virkelig har et læs finurlige links - det blir Egmose...