Avatar billede Styrk1 Nybegynder
06. juli 2011 - 10:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Er min trådøse router Linksys WRT54G stået af??

Hej eksperter.
Jeg er lige flyttet, og har plugget min trådløse router i stikket.
På kabler kører nettet super fint og meget hurtigt, men den trådløse forbindelse er ekstremt ustabil.
Jeg har prøvet at gendanne fabriksinstillinger, genstarte routeren og skrue antenner af og på uden nogen ændring.
Den trådløse forbindelse er stort set ubrugelig nu:-(
Spørgsmålet er om routeren er til at kassere, eller om det blot skyldes at den nye forbindelse er anderledes på en eller anden måde.
Vi bor i en midlertidig lejlighed i denne måned, og jeg vil være ked af at købe en ny router hvis den gamle virker om en måned.

Pf tak!
Avatar billede Spench88 Nybegynder
06. juli 2011 - 10:50 #1
sidder du på en bærbar? hvis ja så prøv at sætte dig ved siden af routeren og se om den er lige så ustabil der.
Avatar billede Spench88 Nybegynder
06. juli 2011 - 10:51 #2
er væggene af beton i den midlertidige lejlighed? det kan nemlig også gå ind og forringe den trådløse forbindelse væsenligt.
Avatar billede Styrk1 Nybegynder
06. juli 2011 - 11:30 #3
Nej der er en gammel murstensbygning.
Men selv om man sidder lige ved siden af routeren, er det næsten umuligt at få hul igennem.
Avatar billede thov Forsker
06. juli 2011 - 12:17 #4
Kør InSSIDer http://www.metageek.net/products/inssider/
Så ser du hvad der findes af trådløse netværk, udover dit eget, omkring dig.

Er der andre netværk på samme kanal som dit, skifter du til den kanal som er længst væk fra de andre.
Avatar billede Styrk1 Nybegynder
06. juli 2011 - 12:51 #5
Super smart program tak!
Der er dog rigtig mange der har trådløse netværk her i området.
Jeg kan se 50 forskellige netværk derinde, så det er ikke muligt at vælge en kanal som ikke bruges.
Er der mon andet jeg kan gøre?
Jeg skiftede til kanal 2 hvor der "kun" var tre andre, men det hjalp ikke :-(
Avatar billede thov Forsker
06. juli 2011 - 22:21 #6
Prøv den kanal med de 'svageste' konkurrenter.
Måske en MAC filtrering i routeren hjælper (lidt). Så 'ser' routeren bort fra alle andre MAC adresser end din.
Avatar billede Styrk1 Nybegynder
07. juli 2011 - 11:02 #7
Super thov.
Der er nu hul igennem, tak for hjælpen!
Hvis du smider et svar, får du lige de velfortjente point:-)
Avatar billede thov Forsker
07. juli 2011 - 13:05 #8
Svar kommer her :-)

WRT54G (Og WRT54GL) er ellers 'udødelige klassikere', og er din router gammel nok, kan dens funktionalitet forbedres betragteligt med DD-WRT eller TOMATO firmware.
Avatar billede Spench88 Nybegynder
07. juli 2011 - 13:22 #9
så lærte man noget nyt igen idag :)
Avatar billede thov Forsker
08. juli 2011 - 13:37 #10
Historien er den, at efter Cisco's overtagelse af Linksys, nedgraderede man WRT54G fra og med V3 - Sikkert for at maksimere profitten.

Det ramaskrig som rejste sig, fik hurtigt Cisco til at relancere WRT54G som WRT54Gl og med den oprindelige 'indmad'.

Med DD-WRT firmware, kan routeren boostes fra de oprindelige 28mW sendestyrke, til 150mW - Så brager den igennem alle vægge :-)