Avatar billede koppelgaard Praktikant
01. juli 2011 - 10:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

UML og Visual Studie

Hvis man her et projekt under Visual Studie (i dette tilfælde C#) er det muligt at få optegnet begyndelsen på et UML-diagram.
Dette gøres ved at højreklikke på projektet i Solution Explorer.
Mit problem er at der mangler indtegning af referencer. Det må kunne gøres men hvordan?
Avatar billede Syska Mester
02. juli 2011 - 20:24 #1
Hvad mener du med at der mangler referencer? Kan du være mere præcis?
Avatar billede koppelgaard Praktikant
03. juli 2011 - 11:12 #2
Klasserne bliver tegnet, som bokse med metoder og attributter. Men jeg mangler linjer, der angiver referencer og nedavninger mellem klasserne.
Avatar billede Syska Mester
03. juli 2011 - 13:46 #3
Hvis du finder en løsning på det problem, må du endelig sige til. Jeg har ikke kunnet finde det. Har været rundt næsten overalt på nettet.

mvh
Avatar billede koppelgaard Praktikant
03. juli 2011 - 15:05 #4
Ja det ville være smart, ikke.
Jeg skal nok give dig besked :-)
Avatar billede Syska Mester
03. juli 2011 - 17:03 #5
Tvivler på det findes.

Mener jeg fandt noget plugin til Ultimate versionen som skulle have bedre support for det og en masse 3 parts også.

Men ARGHHH, en så simple feature burde bare være der.

mvh
Avatar billede koppelgaard Praktikant
04. juli 2011 - 06:52 #6
JEPS
Avatar billede koppelgaard Praktikant
04. juli 2011 - 20:50 #7
Ved at højreklikke på klaseenavnet kan  man man få vist afledte klasser ("show derived classes").
Ved at højreklikke på en attribut under fields kan man få vist associationer("show as association")

Man kan så vidt jeg kan se ikke gøre det hele i et hug selvom det ville være smart.
Avatar billede Syska Mester
04. juli 2011 - 21:19 #8
Ja, men kræver det ikke også at alt er i samme projekt ?

mvh
Avatar billede koppelgaard Praktikant
04. juli 2011 - 21:56 #9
Så avanceret er jeg ikke.:-/
Så det har jeg ikke prøvet
Avatar billede Syska Mester
04. juli 2011 - 22:14 #10
LOL, troede vi havde samme problem.

Mit problem er at jeg har 6+ projekter ... og 3 part libs.

Jeg ville gerne have et enkelt projekt til alt sådan noget også, men det kan bare ikke lade sig gøre.

Men glad for at det virker i dit scenarie.

mvh
Avatar billede koppelgaard Praktikant
05. juli 2011 - 07:27 #11
Avatar billede Syska Mester
05. juli 2011 - 23:45 #12
Har jeg også kigget på.

Jeg er ikke i design fasen og vil gerne have en nem mulighed for at få et godt grafisk overblik over hvordan klasse bruges intern i mit projekt ... og det løser et modeling projekt desværre ikke, men tak for ideen.

Ultimate har en cool feature "Architecture -> Generate Dependency Graph", det er nice. men igen ikke helt det jeg gerne vil have ... men det kommer nok i næste version af VS :-)

mvh
Avatar billede koppelgaard Praktikant
26. juli 2011 - 09:10 #13
Det må vi håbe.
Jeg lukker nu.