Avatar billede lifahenrik Nybegynder
19. juni 2011 - 20:22 Der er 4 kommentarer

Nvidia driver problem Vista 32

En anden har stillet dette spørgsmål - se kopi - Jeg har samme problem og kan desværre ikke finde et svar eller en løsning!!!!

Hjælp ønskes!!!

Problemer med Nvidia driver og grafik kort

Nu har jeg brugt næsten en helt dag på dette problem uden at komme videre :-(

Jeg har en hp pavillion dv9266ea bærbar som har kørt uden problemer de sidste tre år. Den er med vista 32bit og nvidia geforce go 7600.

Men så i denne uge begyndte computeren at crashe hele tiden. Nogle gange fik jeg blue screen of death hvor der bl.a. stod "attempt to reset the display driver and recover from timeout failed. STOP: 0x00000116. Efter lidt tid med google søgninger fandt jeg ud af der er mange der har oplevet dette problem mellem vista og nvidia grafik kortet.

Hvis jeg kørte coputeren i fejlsikret tilstand og fjerenede nvidia driver og genstartede --> så virkede det hele igen dog med VGA opløsning. Så snart jeg installerede nvidia driver så gik det galt. Nogle gange med den blue screen of death billede og andre gange gik computeren bare i stå, blinkede og så viste fejlen "nvidia display driver nvlddmkm.sys has stopped working and was restarted" - og så kunne jeg intet.

Jeg har prøvet at installere forskellige drivere fra nvidia, men intet hjælper.

til sidst fik jeg nok og installerede win xp på computeren i håb at det ville hjælpe. Men desværre ikke. Uden nvidia driver kører computeren men så snart jeg installerer deriver til nvidia så er der bare sort skærm eller blue screen of deadt....

så nu ved jeg vireligt ikke hvad mere jeg kan gøre og hvad der overhovedet er galt....

har i forslag?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. juni 2011 - 21:10 #1
Avatar billede lifahenrik Nybegynder
20. juni 2011 - 00:39 #3
Har været der og prøvet det ...... men det virker ikke.

Blå skærm med fejl i nvlddmdk.sys.

Det var en aut. update fra windows der har lagt systemet ned.

En genstart med en tidligere sikkerheds backup giver heller ikke noget resultat.

Har også renamet nvlddmkm.sys inden kørsel af filen fra Nvidia.

Dette hjælper - men kun til næste reboot!!!!
Avatar billede lrass Nybegynder
19. juli 2011 - 14:00 #4
Du kan eventuelt prøve slimdrivers, det kan downloades her.

http://uploading.com/files/mbdac79m/slimdrivers-setup.exe/