Avatar billede jps6kb Novice
16. marts 2011 - 18:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Winform - Encode url til iso-8859-1 ved WebClient kald

Hey,

Jeg har brug for, at encode min url i forbindelse med et kald via webclient.
Jeg sender nogle parametre afsted, (æøå) som ikke kommer ordentligt med over. Jeg synes jeg har prøvet alt.

Det behøver ikke være webclient der bliver brugt - siden skal bare kaldes med parametrene. F.eks. minside.dk/herewego.aspx?karakter=ø&land=ø ...

Any ideas? og igen - det er ikke indholdet på siden jeg lander på, som jeg er interesseret i.
Avatar billede keysersoze Guru
16. marts 2011 - 18:18 #1
Benyt UrlEncode - og så evt UrlDecode på modtagersiden.
Avatar billede jps6kb Novice
16. marts 2011 - 18:23 #2
Se, urlencode var også mit bud, men jeg er ikke voldsomt hjemmevant i winforms, men jeg kan ikke lave en reference til System.Web ...

Jeg har ikke kontrol over modtagersiden desværre. :)
Avatar billede Syska Mester
16. marts 2011 - 18:28 #3
Ahhh, det skal den være.

Hvad version af .NET ? måske pga Client Profile?( Jeg mener ikke den er med der nemlig )

mvh
Avatar billede jps6kb Novice
16. marts 2011 - 18:34 #4
Ja, jeg har også adgang til System.Web, men der er kun tre elementer på listen, hvis jeg kigger - tre klasser der starter med AspNetHostingPermission...
Det er 4.0.

Client Profile?
Avatar billede Syska Mester
16. marts 2011 - 18:45 #5
Vi er enige om det er denne klasser du kigger efter, right ?
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.httputility.aspx

mvh
Avatar billede jps6kb Novice
16. marts 2011 - 18:54 #6
Jo, det er vi. Men som du ser her - så får jeg ikke rigtig fat i det, som jeg gerne ville... http://b-web.dk/web.jpg
Avatar billede Syska Mester
16. marts 2011 - 18:56 #7
Og du har tilføjet en Reference til dit projekt til System.Web ?

mvh
Avatar billede jps6kb Novice
16. marts 2011 - 19:04 #8
Ahh! Der var det... den var der nemlig ikke i går - men den er jo nok kommet efter jeg har ændret fra .NET 4 Client til .NET 4. :)

Tak for hjælpen. Smider du lige svar?
Avatar billede Syska Mester
16. marts 2011 - 19:16 #9
Svar.

Ja, den er nemlig ikke en del af Client Profile, så ja, det har nok været grunden til at du ikke har kunnet finde den tidligere.

mvh