Avatar billede CodingJoe Nybegynder
07. marts 2011 - 20:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Navn på xml schema

Hvis jeg får en data stream, som er et xml schema...hvor kan jeg se, hvad navnet er på den klasse / entitet, den beskriver?

Er navnet på filen uafhængig af indholdet af schema'et?
Jeg kan se problemet vil være tydeligt under inkluderede schema'er...

Har I en god ide, til hvordan jeg kan navngive et givent xml schema, jeg får gennem en stream?

Jeg vil jo helst kalde filen, det samme som klasse navnet på schemaet...men igen schemaet kan jo indholde mere end eet objekt beskrivelse...
Avatar billede janus_007 Nybegynder
07. marts 2011 - 21:35 #1
Du skal ikke navngive udfra klassenavn, men udfra servicenavn.

Jeg ville nok bare kalde schemaet en gang og danne en exception handler udfra dette, herefter når servicen bliver kaldt og du får en serializerfejl kan du kalde imod det nuværende schema og se hvilken fejl der er opstået. Det behøver ikke nødvendigvis være en schema ændring jo. Men hvis det er, så retter man herefter i sine klasser/ interfaces!
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
07. marts 2011 - 21:40 #2
Jeg skal bruge skemaerne til at danne mine klasser. Ideen er at gemme skemaerne i fysiske filer, og herefter bruge xsd.exe til at danne mine c# klasse filer...
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
12. marts 2011 - 15:53 #3
Tror du har ret. Jeg kan se at samme adfærd gør sig gældende i wsdl generede proxy klasser.
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
11. januar 2013 - 23:13 #4
Denne lukkes.