Avatar billede CodingJoe Nybegynder
26. februar 2011 - 15:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Læsninf af custom sektioner i webconfig igennem LINQ

Endnu en weekend...endnu en lille udfordring.

Jeg har defineret følgende konfiguration:

<section name="Siteoversigt" type="MinApp.foo.SiteKonfigurationSektion, MinApp.foo" requirePermission="false" />
    </configSections>
  <Siteoversigt>
    <Sites>
      <add name="MitSite" />
      <add name="MitAndetSite" />
    </Sites>
  </Siteoversigt>

------------------------------------------------------------
Mine klasser til håndtering af min konfiguration, er helt ok, og jeg sørger således også for at implementere IEnumerable<>.

Her følgende c# kode, hvor jeg forsøger at tilgå mine værdier:
var sektion = (SiteKonfigurationSection) ConfigurationManager.GetSection("Siteoversigt");

Når jeg debugger, kan jeg fint se mine værdier i sektion objektet...men jeg har nogle problemer med at tilgå værdierne, gennem kode. Jeg ved ikke, hvordan jeg kan hive værdierne ud af _item, hvor jeg kan se værdierne...

Jeg har forsøgt at hive værdierne ud udenom linq:
for (int i = 0; i < sektion.Sites.Count; i++) {
    Minlabel.Text += sektion.Sites[i].Name//<- [i].Name kan man ikke;
}
sektion.Sites.Count viser den rigtige størrelse...men jeg kan ikke finde min værdier prgrammatisk. Under debug kan jeg klikke mig ned genen Non-public members og under _items finde mine entries i ServerElementCollection/ _items/ConfigurationElementCollection.Entry...

Hvad overser jeg? :S
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
26. februar 2011 - 16:41 #1
Jeg fik værdierne ud ved at caste til en ArrayList
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2011 - 03:33 #2
Hvis din IEnumerable har den rette type parameter burde det ikke vlre nødvendigt at caste.