Avatar billede bimsen320 Nybegynder
12. februar 2011 - 23:37 Der er 1 kommentar

PC fryser

Min bærbar Fujitsu Esprimo Mobile starter fint op, men kun musen er aktiv. Kan klikke på alt men ingen funktioner vil åbne hverken ved enkelt eller dobbeltklik.

Kan heller ikke lukke ned. Windows jobliste fungerer heller ikke, hvor den må tvangslukkes.

Styresystemet er XP.

Nogle gode råd?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2011 - 08:30 #1
Hej bimsen320 og velkommen til E....
Din pc hænger i opstarten pga fejl i systemet.
Kan du starte den op i fejlsikret tilstand? (tryk F8 gentagne gange med det samme liger efter du her trykket på power knap)
Kan du det er der flere muligheder:
1 Sidste kendte konfiguration hvor systemet virkede
2 Lad den starte op i fejlsikret tilstand og brug systemgendannelse.
3 Når den er startet op i fejlsikret kan du prøve at tjekke disken for fejl med chkdsk:http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html Denne er til Vista men xp fungerer på samme måde.
Der er lidt du kan prøve.