Avatar billede askalot Mester
10. februar 2011 - 19:27 Der er 1 løsning

Win XP Pro som hjemmeserver - processer "låser" mapper/filer

Hej Eksperter

Jeg har lavet en lille ATOM baseret server, hvor jeg har installeret win xp pro.

Mit problem er at når jeg tilgår mapper på serveren fra min kontor pc, så sker det ofte at jeg ikke kan omdøbe/slette/flytte mapperne/filerne. Der går ikke mere end et par minutter så er filen/mappen frigivet igen. Jeg mistænker evt antivirus eller søge-indeksering i at skabe disse problemer.. men synes ikke uumidelbart hjælper at slå det fra. Jeg bruger Avira Antivir som antivirus beskyttelse, overvejer at skifte til Microsoft Essentials.

Jeg tænkte jeg lige ville spørge om det jeg oplever er et kendt fænomen. (søger jeg på google får jeg alt for brede resultater)

Mange tak, Jakob
Avatar billede askalot Mester
27. februar 2011 - 21:28 #1
Microsoftr essentials løste det umidelbart!