Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2011 - 19:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hardwareacceleration + div.

Jeg håber, jeg har placeret mit spg. det rigtigge sted.. Har ikke lige så meget styr på computere mere, så håber, der er nogle venlige og hjælpsomme folk her på siden :)

Jeg har netop fået min com tilbage fra rep., da min skærmdriver ikke duede længere - og jeg derved kun kunne tænde min com i fejlsikret tilstand. Det er nu fikset, så jeg kan tænde den, men nu har jeg opdaget et par problemer, og vil helst undgå at den skal ind og fikses igen..

Først og fremmest: Hvis jeg forsøger at åbne fx 7-kabale, så kommer der en advarsel op om, at hardwareaccelerationen enten er deaktiveret eller ikke understøttes af skærmkortdriveren - hvordan fikser jeg det ? :S

Derudover dur min FN-tast heller ikke efter hensigten mere - den dur ved lyden, men lyssstyrke og 'sort skærm' kan den ikke gøre så meget ved, så regner med det har noget med min skærmkortdriver at gøre også, men ved absolut heller ikke hvordan det ordnes.

Håber meget nogen af jer brugere her på siden kan hjælpe mig - jeg er heldigvis ikke helt blank mht. computere, men det her har jeg aldrig oplevet før, så håber I kan sige, hvor jeg skal ændre noget eller hvad jeg skal gøre :/

Skal måske siges, at jeg kører Vista ?

/Tlaup
Avatar billede bedt Nybegynder
10. februar 2011 - 23:38 #1
For an slå hardware acceleration til:

I den engelske:

Højreklik på skrivebordet og vælg:  Personalize and select Display Settings --> advanced --> Troubleshoot --> Træk slideren til siden.

Hvilken computer har du (modelnummer), eller hvilket grafikkort?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2011 - 17:30 #2
Tak for svar.

Min hardwareacceleration står dog på 'fuld', så det må jo være min skærmkortdriver, der er noget galt med istedet ? Hvordan kan jeg fixe den ?

Min pc er en Acer Travelmate 5720G med et 1024 MB Nvidia GeForce 8400M GS.

I 'dxdiag' står der at der ikke er fundet nogle problemer (ved ikk om det kan være til nogen hjælp? )
Avatar billede bedt Nybegynder
11. februar 2011 - 17:44 #3
Ok. Har du installeret den nyeste driver ?
http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2011 - 17:48 #4
Det ved jeg ikke.. Hvor kan jeg tjekke det ?

Min pc var til rep. jo pga. driveren, så ved ikke hvad de har gjort ved den, da jeg ikke selv har snakket med dem..
Avatar billede skatka Nybegynder
11. februar 2011 - 21:09 #5
Jeg har samme problem, så jeg følger lige med her.
Avatar billede bedt Nybegynder
12. februar 2011 - 02:58 #6
Det er godt nok nogle år siden jeg har haft nvidia, men jeg mener du gør det sådan her:

Højreklik på skrivebordet --> NVIDIA Control Panel --> Help --> System Information.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2011 - 17:12 #7
Jeg forsøgte med det foreslåede, men kunne ikke finde det. Men kiggede under 'skærmindstillinger', hvor jeg fandt noget med at den kunne søge efter den nyeste driver. Det lod jeg den self. gøre, og da den så var installeret og blev genstartet, begyndte skærmen at flimre, som den også gjorde før den blev sendt til rep.

Så tror umiddelbart det er mit grafikkort den er gal med istedet, så den får vist en tur mere til rep.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2011 - 09:17 #8
Havde lidt glemt denne tråd igen, men mit grafikkort var desværre brændt af, da ventilationen var gået i stå.. Computeren blev os altid enormt varm efter kort tid..

Men tusind tak for hjælpen alligevel :-)