Avatar billede Troels83 Nybegynder
09. februar 2011 - 03:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows (7) Update; Automatisk restart

Kære it-genier.

Jeg er ked af hvis dette allerede er besvaret, har søgt og søgt men kan ikke finde noget, i hvert fald ikke på dansk eller noget der virker.. Håber også jeg har oprettet spørgsmålet i den rigtige kategori.

Nu til spørgsmålet, som overskriften allerede har løftet sløret for.

Når windows en gang imellem har installeret nye opdateringer, kommer et lille vindue op med en besked om at windows genstarter om ti min.
Jeg kan vælge at udsætte op til 4 timer af gangen, men det er ikke godt nok. Jeg har læst mig til på engelske sider at man kan skrive "gpedit.msc" i startmenuen og ændre nogle ting der, men mit windows 7 home premium finder ikke denne fil...

Hvordan, om  muligt, deaktiverer jeg fuldstændigt og for altid den automatiske genstart uden at deaktivere windows update?

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Mvh Troels
09. februar 2011 - 06:48 #1
... hvad har du imod "genstart" efter diverse WindowsUpdate elementer ?

"gpedit.msc"  findes ikke i "Home" udgaven...
Avatar billede Blueeyez Mester
09. februar 2011 - 08:56 #2
Lyder godt nok underligt har windows 7 64 bit Ultimate og jeg får ikke særlig tit opdateringer.. når man til en mulig løsning gå til kontrolpanel -> windows update og så i venstre side skift indstillinger :)
Avatar billede Troels83 Nybegynder
09. februar 2011 - 22:55 #3
@Karise_larry

Jeg har flere gange været ude for at det sker mens jeg er i gang med noget. Enten et spil, noget der kopiere, og deslige. Restarteren tager overhovedet ikke hensyn til hvad jeg er i gang med. Okay, men hvis "gpedit.msc"  ikke findes, er der så ikke andre veje at gå?

@Blueeyes

Tak for dit forslag, men som billedet viser er der kun muligheder for at slå update helt fra...
http://www.myupload.dk/showfile/r78080983d1a.png

***
Jeg er udmærket klar over at jeg selvfølgelig skal genstarte for at ændringer træder i kraft, men de små ændringer må vente til jeg selv genstarter.

*********************

Tak for jeres inputs, og håber meget på flere har et forslag eller en løsning :)
Avatar billede Troels83 Nybegynder
09. februar 2011 - 22:56 #4
Avatar billede Troels83 Nybegynder
09. februar 2011 - 22:57 #5
Avatar billede Vandreren Novice
10. februar 2011 - 13:26 #6
Avatar billede Vandreren Novice
14. februar 2011 - 15:56 #7
@ Troels83

Jeg kan se du har været logget ind efter jeg postede mit indlæg. Har du brug for yderligere hjælp? :)
Avatar billede Troels83 Nybegynder
14. februar 2011 - 23:14 #8
Hej vandreren.
Tak for dine forslag.
Altså jeg har nu deaktiveret automatisk installering, og sat "hent, men lad mig vælge" som aktiv. Det kan muligvis afhjælpe problemet... Ville bare gerne ha den gjorde det selv, men ikke lukkede ned.. Nå skidt pyt, jeg nøjes med det her.
Mht. registry så tror jeg bare jeg lader være med at pille ved den :)

Skriv ___ for "svar" :)
Avatar billede Vandreren Novice
15. februar 2011 - 11:30 #9
Svar.