Avatar billede tshnur Nybegynder
04. februar 2011 - 17:12 Der er 3 kommentarer

Program destination

Jeg kører med Win 7 Ultimate 64-bit i retail udgaven på min PC. Der er to HDD´er i denne. (C-drev)HDD master og (D-drev)HDD-slave. Jeg breuger et program til trykning af bla. etiketter, fra firmaet Avery. Programmet ligger på (C) og filerne til fremstillingen ligger på (D) for i tilfælde af nedbrug at være på den sikre side. Når jeg arbejder med programmet vil jeg gerne have at (D) popper op på skærmen, men er derimod dokumenter der dukker op:-(. Kan man lave et eller andet trick således at "D" popper op i stedet???
Jeg har prøvet at gå ind i reg.databasen, men det var ikke så heldigt, for lige pludselig kunne jeg ikke komme ind på C-drev.
Gudskelov kunne systemet rettes op vha. diskreparationsdisken.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2011 - 17:41 #1
Er der ikke inde i programmet nogle indstillinger, hvor man kan ændre default mapper der arbejdes i?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2011 - 17:49 #2
Ps Hvorfor flytter du ikke alle dine dokumenter til D. Så sikrer du jo også disse ved nedbrufd af styresystem.
Flytning af dokumentermappen er let at udføre. Du gør det ved at højerklikke på ikonet og vælge egenskaber. Her inde kan du flytte mappe og indhold til D, ved at vælge ny destination.

Kun et forslag, da det jo kræver plads til det.
Jeg har bevidst flyttet den til D på min maskine som kører XP.
04. februar 2011 - 18:21 #3
Enig med #2 -> Du har spurgt om det før, men har ikke vendt tilbage ???

http://www.eksperten.dk/spm/924585#reply_7728057