Avatar billede larsrgg Nybegynder
28. januar 2011 - 19:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skærmkort virker ikke efter XP SP2 installation

Hej.
Jeg har installeret Windows XP på en ældre pc. Efter at SP2 blev installeret kan jeg ikke længere ændre skærmindstillinger (skærmopløsningen er 640x480 og farvekvaliteten: 4 farver). Jeg har prøvet at fjerne skærmkortet via Enhedshåndtering, men når jeg prøver at installere det igen kan den ikke installere det.
Er der nogen der har en ide??

Kan det evt. være en løsning at installere Linux? (det er mine svigerforældres computer og de foretrækker Windows, som de kender.....).

På forhånd TAK :-)
28. januar 2011 - 19:39 #1
Velkommen til E. ...

....igen kan den ikke installere det... - hvad siger/skriver den da ?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2011 - 19:40 #2
Det lyder som at du har glemt at installere grafikdriverem.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2011 - 19:46 #3
Du har installeret SP2, hvis du ikke havde SP1 kan det være årsagen. Hvis det er sådan, så afinstaller SP2, installer så SP1 og derefter SP2 igen.
28. januar 2011 - 19:53 #4
Ref #3: SP2 kan godt lægges på en "NON" ServicePack XP uden problemer. Men DEREFTER SP3 pakken !!!
Avatar billede larsrgg Nybegynder
28. januar 2011 - 19:53 #5
Tak for de hurtige svar.

karise_larry: jeg lod Windows finde ny hardware, men Windows kunne ikke installere skærmkortet (jeg har ikke en cd/dvd med driver eller lignende)

turn2go: Hvordan installere man grafikdriveren? Jeg har prøvet under skærmkortet at opdatere driveren, men det går ikke.

ax3985 - Jeg installerede XP fra en CD og lod derefter Windows Update klare resten. Det burde vel være ok?
Avatar billede larsrgg Nybegynder
28. januar 2011 - 20:03 #6
Jeg har ikke lagt SP3 på endnu i dag. Det gjorde jeg i går, men fik samme fejl med skærmen.
28. januar 2011 - 20:03 #7
Jeg havde indtryk af at du HAVDE (FØR SP2) fundet den korrekte Skærmkortdriver ?

Du skal manuelt til hjemmesiden for pågældende skærmkort fabrikat, type, model for at hente den korrekte driver software!
WindowsUpdate (for den gamle XP) kan ikke klare opgaven hvis grafikkortet er "nyt" iforhold til den gamle XP system...

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2011 - 20:03 #8
Du er nød at finde den driver til grafikkortet, som passer til XP. Hvis du ikke ved hvilket grafikkort du har, så prøv dette gratis program. Når du kender kortet, kan du finde driveren på nettet. http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml
Avatar billede larsrgg Nybegynder
28. januar 2011 - 20:47 #9
turn2go - det tror jeg virker :-)

Hvordan giver man point?
28. januar 2011 - 21:01 #10
... er ALLE enheder på plads ifølge ENHEDSHÅNDTERINGEN ?

Er SP3 på plads ?

Er ALLE EFTERFØLGENDE opdateringer fra WindowsUpdate på plads ?

Er SIKKERHEDSPROGRAM + OPDATERING af samme på plads ?

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2011 - 21:11 #11
Ok svar her, som du kan acceptere ved netop at markere mit svar og trykke på accepterer.
HVIS du altså er sikker på at det virker, hvad det også burde:)
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2011 - 21:23 #12
Karise_larry
Ja du har ret med hensyn til SP1 og SP2. Der 2-3 der kan give problemer:)
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2011 - 21:25 #13
Ps. Fik forøvrigt lige 8 x mails, som jeg allerede havde fået.