Avatar billede Wellfire Nybegynder
25. januar 2011 - 08:18 Der er 4 kommentarer

Kan man lave sit tastatur om til at skrive andre bogstaver?

Jeg tænkte på om det er muligt at lave om på sit tastatur så man kan skriver andre bogstaver i stedet for danske? f.eks. hvis man nu tog et oldisk et som runer? Jeg vil gerne vide om det der gør at vi skriver med danske bogstaver er noget i computerens system, eller om det er en del af tastaturet som gør det?

Mvh Rasmus Rasmussen
Avatar billede nissen2630 Novice
25. januar 2011 - 08:36 #1
Det er ikke computeren eller keybordet der bestemmer.
Det er dit styre system og kan derfor ændres efter behov

Her er masser af læsestof omkring det:
http://www.google.dk/search?hl=da&safe=off&q=keyboard+layout+setup&um=1&biw=1111&bih=609&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw
Avatar billede Wellfire Nybegynder
25. januar 2011 - 09:06 #2
Super fedt :) Ved du så om man kan lave sit eget? Altså hvis nu Runer ikke er en del af de sprog der ligger i styresystemet, kan man så selv tilføje et?
Avatar billede nissen2630 Novice
26. januar 2011 - 06:29 #3
Avatar billede Wellfire Nybegynder
01. april 2011 - 13:02 #4
Men nu sidder jeg så og kan ikke rigtig bruge de bogstaver jeg vil. Kan man sætte sine egne bogstaver ind fra f.eks. paint eller andre filer så man kan bruge de bogstaver man vil? eller lave nogen selv hvis det var?