Avatar billede cskott Nybegynder
24. januar 2011 - 20:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering af outlook mellem to pc'er

Hej,

Jeg har en bærbar og en stationær pc.
Jeg vil gerne synkroniserer outlook mellem de to pc'er så jeg har samme mails, kontakter, og aftaler på begge pc'er.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede jjam Juniormester
24. januar 2011 - 21:11 #1
Hvis det må koste lidt (f.eks. til firmabrug), så vil jeg anbefale en hostet Exchange løsning.
Ellers så kan pst filen måske placeres på et netværksdrev, men er ikke sikker på at det er en stabil løsning.
Jan
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. januar 2011 - 21:30 #2
JJam>> Dit forslag om en løsning med netværksdrev er god nok. Jeg envender den selv, en delt netværksmappe, og alle klienter sat til at anvende den samme pstfil. Fungerer perfekt.
Kan naturligvis kun benyttes af en maskine ad gangen.
/ptj_11
Avatar billede cskott Nybegynder
24. januar 2011 - 21:37 #3
Jeg har faktisk en synology nas jeg måske kunne bruge. :-)

Kan jeg flytte pst filen fra min bærbar til nas'en uden videre?

Og hvad skal jeg gøre når jeg installere outlook på den stationære pc?
Avatar billede cskott Nybegynder
24. januar 2011 - 21:40 #4
Og hvad hvis jeg er ude af huset med min bærbar? kan jeg så hente og sende mails hvis pst filen ligger på nas'en?
Avatar billede jjam Juniormester
24. januar 2011 - 21:56 #5
>Og hvad hvis jeg er ude af huset med min bærbar? kan jeg så
>hente og sende mails hvis pst filen ligger på nas'en?
Det bliver nok et nej.
Måske kan du overveje at benytte den webmail, som din udbyder sikkert tilbyder.
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. januar 2011 - 22:13 #6
Du skal ikke udelukke muligheden for at anvende metoden uden for huset.
Hvis du har mulighed for at koble op mod din NAS, så kan du angive positionen på din pst-fil, og derved køre "offline" på den måde.
Del f. eks. mappen som en webmappe, så har du adgang til din pstfil, uanset hvor du befinder dig.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. januar 2011 - 22:17 #7
Ad #3.
Du tilknytter et netværksdrev til din maskine, som peger ned på den mappe, hvor din pstfil er placeret, dernæst installerer fuldstændigt normalt, og angiver stien til din pstfil i den delte mappe.
Kan evt. angives via "Kontrolpanel/post"
/ptj_11
Avatar billede wjens Guru
24. januar 2011 - 22:36 #8
Hvis du har en smartphone kan du måske synkronisere to uafhængige Outlook installationer. Jeg har i flere år holdt en en firma-PC og en privat (med hver sin Outlook) synkroniseret via en PDA.

I givet fald vil din bærbare med Outlook fungere helt normalt uanset hvor du er. Jeg tør ikke love at alle phone/synkroniseringer kan køre med to PC'ere, så check i givet fald først manualen.
Avatar billede niller10 Nybegynder
24. januar 2011 - 22:37 #9
prøv at kigge på mxhotel.no - med eget domene kan du syncronisere alle de pc´er du vil med samme konto.

eks.

kalender, kontakter, opgaver, noter, jounaler osv

Det krever kun at du bruger outlook og installere et lille program i outlook.

Vh.

Niels
Avatar billede cskott Nybegynder
24. januar 2011 - 23:13 #10
Ok jeg må lige se hvad jeg finder ud af. :-)

Tak for hjælpen indtil videre.

Jeg vender tilbage.. :-)
Avatar billede cskott Nybegynder
03. februar 2011 - 14:05 #11
Hej igen

pst fil på NAS'en virker udemærket.
ptj_11 og jjam lægger i et svar så kan i dele point.
Avatar billede jjam Juniormester
03. februar 2011 - 16:52 #12
-
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. februar 2011 - 20:16 #13
Det kan jeg så ikke, når først der er accepteret et svar.
Men pyt med det. Jeg er her ikke for points.
/ptj_11