Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. januar 2011 - 11:11 Der er 1 løsning

Vmware server 2 på Windows Server 2008 netværks problemer

Jeg har installeret VMware Server 2 (nyeste version) på min server der kører Windows Server 2008 Enterprise (32-bit).

Jeg har oprettet en virtuel computer, der kører Windows Server 2008 Standard (32-bit).

Mit problem er at netværket ikke kører som det skal.

Host pc'en har sin egen offentlige IP, og det skal Guest-pc'en også have.

Eksempelvis har hosten ip 80.80.80.80 og gateway adressen 80.80.80.1
Guesten vil så have ip 80.80.80.90 og gateway adressen 80.80.80.1

Netværket er sat op som et bridged netværk, og det er bridged til den NIC der er forbundet til internettet på host pc'en.

Fra guest-pc'en kan jeg pinge den selv (80.80.80.90) og host pc'en (80.80.80.80) men ikke andet.
Fra host pc'en kan jeg pinge både Guest-pc'en og internettet.

Jeg fandt følgende artikel:
http://communities.vmware.com/thread/268503
Den sagde at jeg skulle installere LAN routing på Host-pc'en, hvilket jeg forsøgte, men det ændrede intet.
Jeg prøvede også at ændre gateway-adressen for Guest-pc'en til Host-pc'ens IP, men det ændrede heller ikke noget.

Lige nu er jeg lidt lost.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. januar 2011 - 14:55 #1
Fandt problemet.

Det viste sig at switchen i hostingcentret havde en limit på max 1 mac-adresser pr. port, hvorfor mit virtuelle netkort på 80.80.80.90 blev blokeret.
Efter grænsen blev fjernet, fungerede alting som forventet.

Den var ikke så let at gennemskue :-S