Avatar billede ARRG Nybegynder
17. januar 2011 - 19:14 Der er 4 kommentarer

Hjælp krise bootmgr

Hej allesammen
jeg har virkelig brug for hjælp, jeg har en asus eee pc model 1005ha
den har desværre ikke noget cd drev. jeg er nu i den situation at jeg var ved at geninstallere winddows 7. og under denne proces lukkede jeg for min pc da jeg kom i tanke om at der var nogle filer jeg enlig gerne ville have gemt. da jeg nu startede den igen kom den op med følgende fejl: BOOTMGR is missing press ctrl alt del, dette har jeg gjort men den skriver det bare igen, har søgt lidt på google og alle siger at man bare skal smide sin windowes cd i. den har jeg da også men jeg har ikke noget ekternt cd drev, og der er somsagt ikke noget cd drev i maskinen. Er der nogle der kan hjælpe mig?
er det evt. muligt at ligge bootmgr ned på en usb nøgle?
17. januar 2011 - 19:34 #1
... nu har den sansynligvis formateret -> slettet den partion, hvor din data ligger -> lå ... så hvis du endelig får en "bootmgr" igang så vil du ikke kunne finde noget brugbart på den disk!!!
Så skal der virkelige 'stærke' softwareværktøjer til og meget mere ...
Avatar billede ARRG Nybegynder
17. januar 2011 - 19:49 #2
sekvensen kørte i ca. kun 30 sek. har den så stadig slettet alt som ligger på disken?
inden jeg prøvede at geninstallere windows havde jeg højre klikket på c-drevet, gået ind på mit D-driv og sagt sæt ind. vil det være muligt at finde filerne her igen, selv efter windows bliver geninstalleret?
17. januar 2011 - 19:58 #3
... inden du går videre skal du lige finde/bruge et alternativ medie at boote op på, evt. BootBar USB pen (andre kan bidrage om dette) for at se/læse om der er noget som helst brugbart på Harddisken...

Du kan ikke 'bare' lave en copy ved nævnte ...jeg højre klikket på c-drevet, gået ind på mit D-driv og sagt sæt ind.... ... der vil være en del filer der vil være 'låst' til at kunne udføre den procedure...
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2011 - 21:18 #4
Det kan du ordne med KNOPPIX - se www.helgec.dk/knoppix.html - læg KNOPPIX på en USB-nøgle - du kan finde værktøjet på http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/