Avatar billede SorenKristisn Nybegynder
15. januar 2011 - 15:59 Der er 5 kommentarer

Multiple Choice system

Hej alle!
Jeg er igang med overvejelserne om en hjemmeside, med nogle teoriprøver (Pilotcertifikat), hvor man online på hjemmesiden, skal kunne gå til en multiple choice prøve i hvert fag (4).

Det er sådan at alle tidligere teoriprøver ligger på nettet, så inden for hvert enkelt fag, findes rigtig rigtig mange forskellige spørgsmål. Kan man alle de gamle test "i hovedet" så er man næsten sikker på at bestå sin teoriprøve, da statens luftfartsvæsen, ikke kan blive ved med at koge suppe på den samme høne. Det er her at denne service skal være behjælpelig. Nemlig hurtig, online test i gamle spørgsmål.

Da den rigtige prøve i et af fagene f.eks. er på 16 spørgsmål, og man skal have 75 % rigtige, skal systemet også finde ud af at fortælle en hvordan man har klaret det, og hvilke spørgsmål man har svaret forkert på.

Desuden kunne det være fedt hvis den blandede alle spørgsmålene til hvert fag, og gav f.eks. 16 forskellige spørgmål i en prøve, hver gang!

Håber det her er forståeligt, ellers skriv lige :-)

100 point til den, som giver et godt link til en hjemmeside, hvor sådan et multiple choice system kan downloades, eller 300 point til den, som tilbyder mig sin fulde hjælp med systemet.

Mvh.
Søren Kristian
Avatar billede SorenKristisn Nybegynder
15. januar 2011 - 16:23 #1
Okay, nu jeg tænker over det er 300 point jo ikke meget til en der vil hjælpe mig med systemet.
Så ud over de 300 point, vil jeg gerne betale 200 kroner, for en som vil hjælpe mig med systemet og få det op at køre. Jeg påtænker ikke at det kommer til at tage ret lang tid at lave.
Avatar billede repox Seniormester
15. januar 2011 - 16:56 #2
Til 200 kr vil jeg godt give min hjælp i et kvarter - jeg kan ikke købe noget for point...

Her er mine tanker:
Du skal have et database-design til at indtaste og kategorisere spørgsmålene. Så kan du selv taste spørgsmålene ind via phpMyAdmin.

Du skal have et præsentationslag der kan præsentere dine spørgsmål, tilfældigt udvalgt til hvert fag. Samtidig skal du også have noget der kan præsentere svarene og resultatet af dem.

I det skal du medregne at der skal udvikles serverside delen der trækker spørgsmålene ud af databasen og beregner resultater af brugerinputtet som skal anvendes i præsentationslaget.

Det går der hurtigt et par timer med - og det forudsættes altså at du selv supplerer med design og HTML samt at du selv indtaster spørgsmålene.

hvis ikke, så ryger der jo yderligere timer på...

jeg tror at du skal regne med ikke at få for mange henvendelser for 200 kr... ville du selv arbejde 2+ timer for det?
Avatar billede SorenKristisn Nybegynder
15. januar 2011 - 17:25 #3
Tak for dit svar.
Jamen er ny i denne branche, og ved ikke hvor lang tid ting tager. Det kunne jo være nogen havde nogle systemer liggende?

Min idé var:

En startsskærm hvor man kan vælge mellem 4 knapper (eller 4 fag).
Derefter genererer den 16 tilfældige spørgsmål fra en vilkårlig bunke spørgsmål, og så udregner den procentvis hvor mange rigtige man havde fået.

Men kan godt se det kommer til at tage et godt stykke tid. Problemet er bare at det her skulle være en gratis service, som jeg ikke tjener noget på. Jeg har kun underskud, da webhotellet også skal betales.
Avatar billede repox Seniormester
16. januar 2011 - 13:27 #4
Det er helt klart det bedste at melde ud fra starten at det er et non-profit projekt hvor økonomisk betaling ikke er mulig. Nogle udviklere tager gerne imod andre betalingsformer eksempelvis i form af link til deres egen hjemmeside.
Avatar billede SorenKristisn Nybegynder
16. januar 2011 - 16:10 #5
Ja okay. Så har jeg også lært noget nyt idag!

Er du en af dem, der tager reklamation på hjemmeside? :-)