Avatar billede sonnybeach123 Nybegynder
14. januar 2011 - 18:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Geninstallering af Dell/windows xp 98

Hej alle sammen. Jeg vil gerne geninstaller min dell/windows xp 98.
Jeg har prøvet mange ting og læst mange ting om det, har bare ikke fået det til at virke. jeg har alle diskene til installering, men kan bare ikke finde ud af hvilke jeg skal bruge eller hvordan jeg gør.
har disse diske:
1.
dell (tm) E153FP LCD monitor/user documentation
2.
Drivers and user Documentation/Dell(tm)e173tp color monitor
3.
Application/already installed on your computer(for reinstalling dell media exprience (tm) 3.0 Deluxe software.
Vær venligt ikke at sende nogen link til en beskrivelse, det virker ikke..
Mvh jesperkaae
Avatar billede haverslev Novice
14. januar 2011 - 18:55 #1
Går udfra at det er XP du mener og ikke windows 98 :-)

Enten så manler du en cd der hedder noget med "System Restore"
eller du har en skjult partition på harddisken du kan geninstallere fra.

Det er nemlig ikke nogen af de cd du listar op, der kan udføre en reinstallation af dit system - så kig efter en cd mere :-)

Eller du kan genstarte pc`en, holde Ctrl knappen nede og trykke på F11 samtidig - mens der vises "DELL" på skærmen
Slip de 2 knapper og du vil se en menu med teksten "Dell PC Restore by Symantec " - tryk på Restore (skal evt. markeres først) og følg så instruktionen på skærmen.

Når dette er gennemført, så skal du som minimum installere driverne fra :
2.
Drivers and user Documentation/Dell(tm)e173tp color monitor

Selvom du ikke vil have links, så er det også beskrevet:
http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?c=us&l=en&s=gen&docid=DSN_181316&isLegacy=true
Avatar billede sonnybeach123 Nybegynder
14. januar 2011 - 21:04 #2
Tusind tak.! Ved du så hvordan man installer windows 7 eller sådan noget på istedet for Windows xp. Og hvordan man kan få en computer til at gøre hurtiger Fx en i3 prossecer men så skal der også nyt bundkort i?
Avatar billede haverslev Novice
14. januar 2011 - 21:30 #3
Du kan nok ikke få Windows 7 til at køre på den DEL du har, men du kan tjekke det med dette program:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

Hvis du skal have en Intel Core i3 i en ældre DELL pc, ja så skal du også have et nyt bundkort som minimum.
Dine ram kan sikkert heller ikke bruges, så der skal også nye til.
Grafikkortet skal sikker også skiftes osv osv.

Det kan sjælden betale sig at udskifte disse ting i en ældre pc, da den sikkert også skal have ny strømforsyning.
Så køb hellere en ny pc, der er med det nye hardware.
14. januar 2011 - 21:32 #4
Først ->
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

Du skal under alle omstændigheder skaffe (=købe) en WIN7 DVD ...

---

Bemærk at tråden principielt er afsluttet/lukket nu...