Avatar billede hundevennen Nybegynder
16. december 2010 - 10:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Server error

Jeg er meget ny i asp.net og har nu lavet et par sider der vises
helt fint under localhost, men når jeg kopiere sider ud i en folder under mit intranet får jeg en fejl når jeg kalder siden.

fejlen henviser til linie 51 i min web.config

<authentication mode="windows"/>

Jeg har kigget på andre svar her på eksperten om sammen
men ikke fundet en løsning
Avatar billede hundevennen Nybegynder
16. december 2010 - 11:07 #1
Iøvrigt vises æ ø og å som nogle kinesiske tegn??
Avatar billede hundevennen Nybegynder
16. december 2010 - 11:09 #2
Det med ÆØÅ er kun i min javascript menu også når jeg tester siden under localhost
Avatar billede hundevennen Nybegynder
16. december 2010 - 11:17 #3
jeg fandt det med æø og å - min JS fil var gemt som unicode og ikke UTF-8
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2010 - 11:39 #4
og fejlen er?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
16. december 2010 - 12:33 #5
Configuration error

Description: an error accurred during the processing af a configuration file required to service this request.........

Parser error message: the value og the property mode cannot be parsed..... the enumeration must be one of the following......

Line 51: <authentication mode="none"/>
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2010 - 12:55 #6
nu har du pludselig ændret mode til none? Normalt er web.config case-sensitiv, så prøv at skriv værdierne rigtig, fx;

<authentication mode="None"/>
Avatar billede hundevennen Nybegynder
16. december 2010 - 14:48 #7
Har prøvet at skrive det rigtigt - men det virker ikke - samme fejl
Avatar billede hundevennen Nybegynder
16. december 2010 - 14:50 #8
Nu er jeg helt ny i .net miljøet og tester på et intranet der kører.
Har lavet en undermappe og vil lave en applikation/website der.
Har kopieret mine testfiler der virker under localhost over på webserveren i undermappen og troede det ville virke der, det er måske der fejlen ligger?
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2010 - 15:06 #9
Du kan højst sandsynligt ikke visse indstillinger uden for application (rod) level og det er så det du prøver på ved at lægge koden i en subfolder.

Du skal i stedet enten køre det som en selvstændig application eller sætte din konfiguration i rodens web.config - du kan evt tage et kig på location-noden under system.web hvis det kun skal gælde i din mappe.
Avatar billede jokkejensen Novice
16. december 2010 - 17:55 #10
eller lave en virtuel folder.

Så kan du slette din web.config, og den vil arve fra det oprindelige iis site.