Avatar billede volesen Nybegynder
15. december 2010 - 11:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med at skrive pdf filer ud

Hej

Vi har nogen bruger som ikke kan skrive flere sidet pdf filer ud på en netværksprinter. Den første side kommer fint ud men den næste side kommer som et lille billede, spejlvendt. Der er andre som godt kan skrive den samme fil ud uden problemer. De skriver ud til den samme printer og de har den samme installation på deres pc.

Jeg har slettet printeren på computeren og genstartet, for at få læst printeren ind igen, det har ikke hjulpet noget.

Er der nogen som har nogen ideer.

Lars
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. december 2010 - 11:48 #1
Har du husket at have haft slettet driveren, da du "reinstallerede" printeren? - det er ofte driverfilerne der driller.

I printermappen vælger du "Filer" menuen, vælger "Serveregenskaber", og vælger fanebladet "Drivere". Her kan du slette de overflødige drivere.... - ofte skal der dog lige en genstart pc (eller spoolertjeneste) til, hvis du lige har slettet selve printeren... - ellers mener windows stadig driveren er i brug.
Avatar billede volesen Nybegynder
19. december 2010 - 21:31 #2
Jeg har været inde og sætte en anden driver til printeren. Men det har ikke gjort nogen forskel. Det som jeg ikke forstår er at der er to som kører med den samme opsætning og skriver ud til den samme netværksprinter kan få to forskellige resultater. Men jeg vil lige se på det du foreslår og kigge det hele igennem en gang til, så melder jeg tilbage når det er testet.

Lars