Avatar billede steffenuhrlund Nybegynder
08. december 2010 - 20:36 Der er 9 kommentarer

Mac og Windows 7 arbejder ikke godt sammen på det trådløse netværk

Hej eksperter

Jeg har en trådløs G forbindelse, hvor min nabo og jeg deler en 10 m/bit. Han har en Imac og jeg har en std. windows baseret pc. Når jeg køre på netværket alene, så køre den fejlfrit og routeren skal yderst sjælent genstartes. Når min nabo så logger på, så går der max, og jeg mener max 14 timer imellem den skal genstartes, og hverken han eller jeg kan logge på routeren, men vi kan se den.
Firmwaren er den nyeste mulige. 2 windows computere kan køre upåklageligt uden genstart. Køre han alene, skal den stadig genstartes ofte.

What to do?
Håber er nogen der har svaret.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2010 - 20:40 #1
Hvilken router?

Måske din nabo, spiller spil?
Avatar billede steffenuhrlund Nybegynder
08. december 2010 - 20:42 #2
Zyxel std. fra udbyder. Min nabo har både prøvet bare at surfe, andre gange hvor han bruger torrent klient, resultatet ender på samme måde.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2010 - 20:47 #3
torrent :-) ZyXel har en underlig idé om at begrænse antallet af forbindelser (Connenctions) Prøv at sætte den op til 3000
Avatar billede steffenuhrlund Nybegynder
08. december 2010 - 20:52 #4
Hvis jeg sætter det antal op, vil det da så på nogen måde stoppe os i at blive smidt af? For det sker jo også hvis vi bare surfer uden hverken at hente eller streame...
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2010 - 21:01 #5
prøv cmd netstat /a

Det viser antal forbindelser og det kan kvæle en router hvis de overskrider grænsen
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2010 - 21:06 #6
Kan også begrænses i den torrent klient. Din nabo kvæler routeren
Avatar billede steffenuhrlund Nybegynder
08. december 2010 - 21:11 #7
Jeg har kigget lidt på min Routers setup, jeg kan ikke finde hvor jeg skal hæve antallet af forbindelser. Med Netstat får jeg 45-50 established og listening det lyder frygtelig langt fra 3000? Er der andre alternativer man kan prøve, bare i tilfælde af efter den er sat til 3000, at den holder natten over men kokser igen imorgen tidlig?
Avatar billede jaboy Nybegynder
08. december 2010 - 23:44 #8
Jeg har også en zyxel router og havde (næsten) samme problem (havde 3 windows og ingen mac) det jeg gjorde, var at gå under

Network -> wireless LAN -> Advanced Setup
satte RTS/CTS Threshold til 2432 (max unden G+)
og Fragmentation Threshold til 750

det løste mit problem og har kun skulle genstarte den max 1 gang hver 2. uge

BEMÆRK:
jo lavere du setter fragmentation jo langsommere bliver forbindelsen (trådløst), men minder chance får i ryger af

(og hvis du sætter den høj bliver forbindelsen hurtig, men med større chance for at ryge af)
Avatar billede steffenuhrlund Nybegynder
09. december 2010 - 23:10 #9
Jeg har prøvet alt det der er blevet foreslået, men intet virker... Andre gode bud?