Avatar billede cyberman29 Nybegynder
22. november 2010 - 23:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Web hosting site....

Hej alle på experten:)

Jeg har gået lidt med tanken om at starte et web hosting firma:)
Da jeg nu er blevet rimelig sikker på alt det med at have firma osv videre, føler jeg mig klar:)

Men mine programmerings skills ligger ikke lige inden for rækkevide, hvis jeg skal have programmeret min egen specifikke hosting site:( desværre

Og jeg kan simpelthen ikke finde nogen ordentlig løsning, ude på nettet, alså nogen systemmer som allerede er lavet, men som man bare skal rette teksten til osv...

Derfor tænkte jeg....... Er der nogen som måske kunne have lyst til at programmere sådan et site for mig, sitet skal også inkludere design:)
og hvad ligger prisen på for sådan noget?

Mine krav for siden er følgende:

1: Sidens design må gerne ligne noget ala www.suftown.dk eller www.rackspace.com.

2: Siden skal være opbygget ala www.suftown.dk eller www.rackspace.com

3: Administration delen skal man kunne ændre Alt tekst på alle sider, Man skal kunne gøre alt som man kan i www.resellerspanel.com alså de fleste af de funktioner som man får når man opretter en bruger hos www.resellerspanel.com... og meget meget mere.

4: Mine kunder skal kunne logge ind på min side, og have muglighed for at styre alt der fra, eller have muglighed for det via cpanel(det har jeg allerede).

5: Folk skal self kunne oprette en bruger på min side, hvor de så kan logge ind til deres kontrol panel, eller cpanel.

6: og der skal være WHOIS søgning, så folk kan se om et domæne er optaget, og generalt alt det som suftown's hjemmeside har, og rackspace's hjemmeside.

7: Jeg vil også gerne have at man skal kunne lave en gratis bruger, hvor man så kun for tilgang til begrænsede mugligheder.

8: Jeg skal kunne ændre mine kunders kontrol panel, så jeg kan deaktivere features og aktivere.

Jeg har ikke nok ikke fået alt med, men jeg håber der er nogen som enten kan give en pris på sådan noget, eller nogen som måske kan påtage sig sådan en opgave:)

Cyberman29
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 00:12 #1
Hej Cyberman29

Jeg kan ikke anbefale dig at start et hosting firma, ved minder du har en del penge at smide i det. det er ikke billigt at drive og holde vedlige.. men med hensyn til dit kontrolpernel vil jeg se på Plesk det er nemt at sætte op som du ønsker.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
23. november 2010 - 00:25 #2
Penge er ikke noget problem... Og jeg søger ikke et færdig lavet kontrolpanel, jeg vil gerne have et som er 100% programmeret til mig, og måske skal jeg lige sige at, mit kontrol panel skal kunne uploades til en webserver, som en anden side, og så skal man bare kunne gøre alt via det, lidt lige som cpanel:)

Cyberman29
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
23. november 2010 - 00:27 #3
Og det er slet ikke fordi jeg er ny inden for hosting o.s.v, jeg kører allerede cloud server, og har cpanel hosting at tilbyde... så skal jeg bare have lavet det som jeg kræver i min opgave:)
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 00:34 #4
Jamen så er det lige hvad server skal det køre på win/linux samt hvad vil du betale for det for tro ikke der er folk der giver det gratis til dig. .
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 00:35 #5
Prima skal du nok forvente det er 3-4 gang dyre en det du kan købe..
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
23. november 2010 - 00:41 #6
Hehe, jeg ved skam godt at folk ikke giver sådanne kæmpe opgaver gratis... Og det vil være bedst hvis det blev kørt på en linux server, jeg kan tilbyde næsten alle styresystemer på market, men jeg det kan da også køre på en windows server hvis det er nødvendtigt, der tilbyder jeg også fra 2003 32/64bit systemer til 2008 32/64 med r2 hvis systemet vil køre bedre på windows server.... men jeg ville også gerne lige høre om det er mugligt, at systemet kan uploades til en shared hosting acc, og så virke den vej, eller bliver det nød til at køre via en server med root adgang?

Og jeg vil meget gerne høre hvad prisen er for sådanne opgaver?

Cyberman29
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 00:55 #7
Tja men jeg kan kun sige du slipper nok billigt så er det nemmer at gå igang med at skrive det selv, selv om flere nok bare vil sige hvorfor opfinde nåde der findes. men et bud er nok en ca 100.000 måske mere..
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
23. november 2010 - 00:59 #8
okay, tak for buddet:) men jeg søger stadig til folk der ude:)

Cyberman29
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
23. november 2010 - 13:26 #9
Men som jeg har sagt ligger mine programmerings skills ikke inden for rækkevide til at programmere sådan et site:/ desværre

Og hvorfor siger du at jeg nok slipper billigt for det, og at det så er nemmere selv at skrive... det kan jeg ikke forstå, for jeg ville da sige at det var nemmere at købe det billigt:)

Cyberman29
Avatar billede jps6kb Novice
24. november 2010 - 09:47 #10
Nu udvikler jeg ikke til andet end IIS, men en meget løs estimering af et system lignende Surftowns, vil være 150k - 200k, afhængig af, hvilke krav du har selvfølgelig.

Har du en kravspec. på din opgave?
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
24. november 2010 - 15:03 #11
Jeg kan se at det måske lige overskrider mit budget, desværre:/

Så kender i så et super godt system som måske kan opfylde en del af mine behov?... Og der mener jeg noget andet end Xpanel, Cpanel, Directadmin.

Ellers må jeg jo bare igang med selv at skrive det:) så får jeg jo også en masse erfaring:)

Cyberman29
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
24. november 2010 - 23:13 #12
Men hvad tror i prisen ligger på hvis det kun er siden hvor man skal kunne oprettet sig, og se priser o.s.v, inklusiv design ville koste?

Og kender i nogen som måske kunne lave sådan noget, for en fair pris?

Cyberman29
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
25. november 2010 - 21:34 #13
...HVIS ikke der er aktivitet på denne tråd inden kl 22.00 den 25-11-2010, vil jeg lukke tråden og give mig selv point uden varsel:)
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
25. november 2010 - 22:15 #14
Lukker:)