Avatar billede Rune Sommer Mester
09. november 2010 - 16:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tillad websted med programkode - hvordan aktiveres dette permanent

Jeg er inde på en hjemmeside hvor jeg skal redigere noget tekst. Hver gang jeg åbner/aktiverer et særligt redigeringsprogram, får jeg denne besked øverst i min browser (IE8 på Win7):
http://gratisupload.dk/download/51819/

Da jeg skal lave en del redigering af denne slags, er jeg ved at få pip af at klikke "aktiver midlertidigt for denne hjemmeside". Jeg har forsøgt at læse mig til noget i IE8-hjælpefilen, men intet af det har givet mig det resultat jeg ønsker.

Spørgsmålet er nu: Hvordan ændrer jeg sikkerhedsindstillingerne, så jeg IKKE skal klikke på "aktiver midlertidig, at der køres programkode for denne hjemmeside" - men så programkode blot køres automatisk?

Jeg er klar over at der er visse sikkerhedsrisici forbundet med dette, men det er det eneste jeg bruger IE8 til. Til al andet surf bruger jeg Firefox, Chrome og Iron.
Avatar billede Rune Sommer Mester
11. november 2010 - 00:05 #1
Slet ingen der har nogen idé?
Avatar billede Rune Sommer Mester
11. november 2010 - 00:21 #2
http://www.eksperten.dk/spm/890760

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Internet-Explorer-Information-bar-frequently-asked-questions

Dette websted bruger et scriptstyret vindue for at bede dig om oplysninger Hvis du har tillid til dette websted, skal du klikke her for at tillade scriptstyrede vinduer.

Info om Programkode:
Dette websted bruger et scriptstyret vindue for at bede dig om oplysninger Hvis du har tillid til dette websted, skal du klikke her for at tillade scriptstyrede vinduer.

Internet Explorer har blokeret et websted i at bruge et lille program (kaldet et script) til at vise et separat vindue. Hackere bruger af og til scriptstyrede vinduer til at efterligne legitime vinduer, f.eks. velkomstskærme, der vises på websteder. Hvis du har tillid til webstedet og vil tillade det scriptbaserede vindue, skal du klikke på Blokeringsoplysninger og derefter klikke på Tillad vinduer med programkode midlertidigt. Hvis du altid vil tillade scriptbaserede vinduer, skal du markere den brugerdefinerede sikkerhedsindstilling Tillad websteder at bede om oplysninger ved hjælp af scriptvinduer.
Avatar billede Rune Sommer Mester
11. november 2010 - 16:05 #3
Funktioner -> internetindstilinger --> Sikkerhed --> Brugerdefineret niveau.
Scroll ned i bunden / led efter dette:

Tillad websteder at bede om oplysninger ved hjælp af scriptvinduer
--> aktiver.
Avatar billede Rune Sommer Mester
30. november 2010 - 17:04 #4
lukkes