Avatar billede Lasse Novice
01. november 2010 - 22:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjern adgang til WCF Service

Jeg har faerdiggjort min WCF service i VS.net 2010. Jeg trykker nu paa F5, og "WCF Test Client" starter op. Stien til WCF services er:
http://localhost:10812/Service1.svc

Jeg aendrer stien til:
http://10.44.0.11:10812/Service1.svc

Af en eller anden grund virker sidstnaevnte sti ikke selvom localhost = 10.44.0.11. Fejlmeddelelsen er:

Cannot obtain Metadata from.

Jeg har disabled firewallen, saa det er ikke den der spiller ind.

Hvad goer jeg galt?
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. november 2010 - 22:13 #1
Når du trykker F5, så kører du din service i ASP.NET development server, og denne kan kun bruges fra localhost. den vil afvise alle andre connections.

Hvis du skal bruge den fra andre computere, skal du sætte din webservice op i IIS.
Avatar billede Lasse Novice
01. november 2010 - 23:04 #2
aaber_cc>> Saa giver det lige pludselig mening. Lige et lille efterspg. Efter at have published wcf servicen, faar jeg denne meddelelse ved addering af servicen i "Wcf Test Client":

Failed to add a service. Service metadata may not be accessible. Make sure your service is running and exposing metadata.
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. november 2010 - 23:10 #3
Avatar billede Lasse Novice
02. november 2010 - 00:05 #4
Min wsdl fil indeholdte "file not found" links (under imports). Efter lidt googling viste det sig at IIS brugeren skal have skrive adgang til %win%/temp.

aaberg... svar => point
Avatar billede aaberg Nybegynder
02. november 2010 - 07:20 #5
Godt at du fandt ud af det :)