Avatar billede natpotten Nybegynder
01. november 2010 - 09:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Adgang til WinXp

Jeg har fundet min gamle computer frem, men der er adgangskode på til login og jeg kan ikke huske koden, er der en mulighed for at bypassse koden, hvis det betyder at harddisken bliver slettet gør det ikke noget, jeg vil bare gerne have den op at køre igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2010 - 09:50 #1
Den nemmeste:
Ved login trykkes ctrl+-alt+del 2 gange. Brugernavn administrator og lad kodeordsfeltet være tomt.

Prøv det. Så kan du bagefter fjerne koden på brugeren du har glemt koden til.
Avatar billede j3ppah Novice
01. november 2010 - 09:56 #2
der er mange muligheder... windows xp er så usikkert som noget kan være hvad det angår...

Du kan evt, starte op i fejlsikret tilstand, mener du kan enable guest brugeren der igennem.

Ellers kan du hente ultimate boot disk, og få oplyst eller slettet koden, så du kan gå ind via din normale bruger. (Google ultiamate boot disk)

Du kan også checke om guest brugeren allerede er aktiv, ved blot at skrive guest i login, og blankt password.

Hvis intet af dette virker (Hvilket jeg ved det gør.. i hvertfald ultimate boot disk, eller ultimate boot cd) så skriv igen, så skal jeg ´nok komme med en vejledning.
Avatar billede natpotten Nybegynder
15. november 2010 - 16:07 #3
Det lykkedes desværre ikke med Jeres forslag, beklager, jeg måtte formatere harddisken, og nu kører maskinen upårklageligt.

Men mange tak for hjælpen