Avatar billede kodak Mester
29. oktober 2010 - 19:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

phpMyAdmin fejl

Hej jeg har fået sat kode på min phpMyAdmin fordi at der var en rød tekst ibunden som anbefalede det men jeg har ingen mulig hed for at logge ind da der ingen login form er.

Hvad gør jeg ?
Jeg har koden og bruger men har ingen steder jeg kan skrive det ind.
Avatar billede buxxy Praktikant
29. oktober 2010 - 20:34 #1
Er det localhost - dvs. phpMyAdmin installeret på din egen computer ? Hvis ja, så skal/kan man ikke "logge på" phpMyAdmin. Det brugernavn og kodeord er beregnet til at tildele privilegier/rettigheder - f.eks. hvis du har flere brugere som har adgang til din phpMyAdmin.
Avatar billede kodak Mester
29. oktober 2010 - 20:48 #2
Det er en localhost på en konsol.
Før kunne jeg komme ind og lave tabeller databaser m.m men nu kan jeg ikke komme ind. og jeg vil gerne ind igen.
Avatar billede buxxy Praktikant
29. oktober 2010 - 20:51 #3
Ahh - så skal du vist lige have fat i filen config.inc.php - den ligger i mappen hvor phpMyAdmin er installeret.
Avatar billede buxxy Praktikant
29. oktober 2010 - 20:52 #4
- og udfylde host/kodeord/brugernavn på root-brugeren

lol - utroligt som jeg glemmer at "få det hele med" i mine tråde i dag... :)
Avatar billede kodak Mester
29. oktober 2010 - 21:17 #5
Den eksistere ikke det nærmeste jeg kommer er nok config.sample.inc og den kan jeg ikke udfylde noget i.

Det er denne version jeg har:
phpMyAdmin-2.11.11-all-languages
Link til zip download:
http://sourceforge.net/projects/phpmyadmin/files%2FphpMyAdmin%2F2.11.11%2FphpMyAdmin-2.11.11-all-languages.zip/download#!md5!a2b0d5daf7bc2177239d42ccd10d48d0
Avatar billede kodak Mester
29. oktober 2010 - 21:42 #6
Jeg fandt en løsning i en script mappe
der var en singon.php

Svar:
server/phpmyadmin/scripts/signon.php
Så er det muligt at indtaste bruger og password.
Avatar billede buxxy Praktikant
29. oktober 2010 - 21:43 #7
Det er nu også en ret gammel version du bruger der. Jeg bruger vesion 3.1.3.1 - men nyeste version er her: http://sourceforge.net/projects/phpmyadmin/
Avatar billede kodak Mester
29. oktober 2010 - 21:49 #8
Men jeg var vist lidt for hurtig
Jeg har ingen mulighed for at slå den fra igen:
Hvad gør jeg for at ændre:

#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)
Til
using password: OFF)
Avatar billede kodak Mester
29. oktober 2010 - 21:49 #9
Jeg prøvede at bruge den nyeste men den kunne jeg ikke loggeind på.
Avatar billede kodak Mester
29. oktober 2010 - 21:51 #10
#8 fik den til det.

Men kan du hjælpe mig med at få den nyeste til at virke?