Avatar billede myownboss Nybegynder
27. oktober 2010 - 22:39 Der er 4 kommentarer

bekyttelse af koder

Hej... Jeg er kvinde og helt ny på dette område, så bær over med mig ;)

Dette er et længere spørgsmål, men skal prøve at gøre det kort..

Jeg VED at mine kontoer (fb, hotmail, telmore) er blevet "hacket"..
Personen har sagt, at han bruger at program der kan finde koder bare han har et brugernavn.. Kan jeg på nogen måde beskytte mig mod dette??

Han gør ikke noget på disse sider, andet end at tjekke hvem jeg har kontakt med og om det passer det jeg siger.

Jeg har prøvet at skifte koder, men der går kort tid før han har dem igen..
Skal jeg bare bruge dem jeg har nu og oprette nye som han IKKE får noget at vide om? (Det er en kommende eksmand..)

Havde på et tidspunkt en blog som jeg helt havde glemt (brugt den 2 gange for 6-8 mdr. siden) og den vidste han ikke noget om fra min side, men gjorde mig opmærksom på den for et par uger siden.. Hvordan kan han finde den?

Som sagt har jeg ikke forstand på det her og aner ikke hvordan det med point foregår, men håber på lidt hjælp alligevel:)

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2010 - 23:49 #1
Prøv at teste dine koder her:
https://www.microsoft.com/protect/fraud/passwords/checker.aspx?WT.mc_id=Site_Link

I øvrigt er det jo ulovligt at belure på denne måde, og det er en sag for ordensmagten.

"Skal jeg bare bruge dem jeg har nu og oprette nye som han IKKE får noget at vide om?"
Den forstår jeg ikke lige???
Hvordan skal han få oplyst at du har skiftet kode? Det lyder jo som om du selv oplyser det til ham.
28. oktober 2010 - 06:18 #2
Velkommen til E. ...

Har han på en eller anden måde adgang til din PC / dit login ?
Avatar billede myownboss Nybegynder
28. oktober 2010 - 19:35 #3
Han er rigtig itnørd...
Hvis jeg ændre koden, men ikke mit brugernavn logger han på med det program han har som finder koden udfra mit brugernavn.. gav det mening??

Han har ikke lænegere adgang til pc og den er blevet ominstalleret.

Mht til at oprette nye, mener jeg om, jeg skal beholde den gamle email (den han kender) til alt det "almindelige" og oprette en ny til det private.. Den email ville jeg selvfølgelig ikke oplyse til ham!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!