Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2010 - 20:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med sikkerhedskopiering i Vista

Hej alle.
Jeg har i noget tid døjet med det problem at min computer ikke vil sikkerhedskopiere. Jeg har en HP dv5 1095-eo med Vista 32-bit. I computeren er der en harddisk på 10 GB til sikkerhedskopiering osv. Problemet er at når jeg forsøger at sikkerhedskopiere så fyldes drevet meget hurtigt. Selvom jeg vælger dokumenter, film, billeder og musik osv. fra, så kan den stadig ikke. Jeg har omtrent 100 programmer til at ligge, de fleste meget små, men også nogle spil på 4-8 gb.
Jeg vil egentlig gerne bare tage en sikkerhedskopi af Windows, og ikke så meget andet, da jeg har en ekstern jeg bruger som backup.

Jeg har desuden fået et andet problem. Jeg skulle for nyligt prøve et spil af inden jeg besluttede mig for at give 400 kr. for det, da det vidst har fået en del kritik på vej. Jeg skulle derfor, for at installere spillet skrive følgende i cmd.exe (som admin) bcdedit.exe /set nx AlwaysOff. Da jeg ikke kunne få skidtet installeret og besluttede mig for at købe spillet alligevel, skrev jeg så det modsatte altså bcdedit.exe /set nx AlwaysOn. MEN det ser ud til windows ikke er helt tilfreds og at det stadig er slået fra. What to do?
Håber der er nogen der gider at hjælpe
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2010 - 22:41 #1
Er du sikker på at 10 GB ikke er en gendannelses patition? det er det da på min sikkerheds kopi lægges på et andet medie og en gendannelses partition gendanner til jomfruelig fabriks tilstand.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 21:54 #2
Nej det kan sagtens tænke du har ret i det. Det var egentlig også det jeg mente mht. at gendanne windows i tilfælde af at min egentlige harddisk brænder sammen, men hvordan gør jeg ? windows hjælp er ikke rigtig til nogen hjælp nemlig.
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. oktober 2010 - 22:01 #3
Mht. cmd.exe: Brug systemgendannelse og rul tilbage før din oprindelige ændring af filen. Hvis du en anden gang ændrer i den slags filer er det en god ide at lave backup af filen først.

Mht. 10 GB-partitionen er jeg enig med poko1. Det må være computerens recoverypartition. Den er ikke beregnet til backup og må ikke ændres. Har du ændret den vil du ikke længere kunne gendanne computeren til den oprindelige tilstand.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 22:15 #4
Okay jeg prøver systemgendannelse nu her.Har lært af min fejl, og tror helt jeg dropper at ændre i computeren på den måde fra nu af.

Men vil det sige det slet ikke er muligt at gendanne partitionen? Altså er det ikke muligt at lave en ny gendannelse af partitionen? Tænker på hvis man nu vælger at opgradere fra f.eks. Vista til 7, og ens computer brænder sammen. Er man så tilvage ved vista?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 22:32 #5
Har lige prøvet systemgendannelses, men da computeren startede op igen, fik jeg en meddelelse om at systemgendannelsen ikke blev fuldført og at "Der opstod en uspecificeret fejl under systemgendannelsen".
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. oktober 2010 - 10:00 #6
Så må du i gang med at lave en Reparation du mister ingen data.
hvis du ikke har fået dvd´n med kan du selv lave en.
http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/
tryk på åben når du henter den så ligger den i overførsler der er begge muligheder 32/64 Bit følg hele siden og for neden står at du skal have  en torent downloader. den er her  så den er klar når du henter http://www.utorrent.com/downloads
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2010 - 00:29 #7
Og denne CD vil gendanne mit Vista som det var fra fabrik ikke ?
- Er det den samme CD uanset hvilken version af Vista? Jeg har Home Premium, så dette vil fungere ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. oktober 2010 - 09:31 #8
Nej den vil reparere fejl og ja det er ligegyldig hvilke  udgave af Vista du har det eneste du skal være opmærksom på er om det er 64 eller 32 Bit udgaven du har. tager du den forkerte udgave vil den kun meddele at det ikke er den rigtige og så må du jo bruge den anden. du mister ikke noget.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2010 - 18:42 #9
Jeg har forgæves forsøgt mig med Recovery disc'en. Den gjorde heller intet:(
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2011 - 22:03 #10
Poko1 hvis du opretter et svar skal du nok få pointene. Jeg har endnu ikke fået løst problemet men du har hjulpet mig en del jo.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. januar 2011 - 22:12 #11
Jeg samler ikke så accepter dit eget svar :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2011 - 22:30 #12
Okay, men tak for hjælpen alligevel. Ser jo ud til jeg har fået dummet mig ret meget, men det må jeg jo bare leve med til computeren engang skal skiftes ud :)