Avatar billede Sanjee Nybegynder
23. oktober 2010 - 11:56 Der er 5 kommentarer

Mine browsere virker ikke, men jeg er forbundet til internettet

Hej

Jeg kan ikke browse nogen hjemmesider, selvom jeg har forbindelse til internettet. Kan f.eks. godt ping'e diverse hjemmeside via commando-prompten og få svar tilbage. Kan desuden også logge på MSN.

I fejlsikret tilstand virker mine browsere også.

Jeg har prøvet at scanne computeren for malware med Spybot search and destroy og den fandt intet. Har ikke nogen firewall.

Bruger windows 7
Internet explorer 8 eller firefox.

Har også prøvet at gå ind og genindstille indstillingerne for IE til standard men det hjalp heller ikke.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede jacla Nybegynder
23. oktober 2010 - 12:09 #1
Det lyder til der noget galt med din DHCP eller DNS opsætning.

Højreklok på dit netkort (Trådløs hvis det er det du bruger)Vælg egenskaber => TCP-IP ver 4 => egenskaber. Der skal være  flueben ved "hent automatisk"

Fejlen kan og så ligge i opsætningen på din trådløse router.

/Jan
Avatar billede Sanjee Nybegynder
23. oktober 2010 - 12:13 #2
Jeg har 2 computere, en med windows xp og en med windows 7, som kører over samme router. Browserne virker fint på den med XP. Desuden kan jeg godt pinge ofir.dk, og så få en IP addresse og svar tilbage, så DNS må vel virke?

Men jeg sidder ikke ved computeren nu, så jeg giver svar når jeg kommer til den senre i dag :)
Avatar billede jacla Nybegynder
23. oktober 2010 - 12:31 #3
Ok Men problemet er helt sikkert at du køre med en fast DNS på den pc som ikke virker (WIN 7)

I kontrolpanelet skal du ind i Netværk og delingcenter -> Rediger indstillinger for netværkskort -> højreklik på dit trådløse netkort og vælg egensbaber. Under TCP / IP  indstillingerne skal du sætte flueben ved "Hent automatisk"

/Jan
Avatar billede Selas Nybegynder
23. oktober 2010 - 14:46 #4
Eller prøv en anden dns, f.eks opendns eller google.
Avatar billede jacla Nybegynder
23. oktober 2010 - 15:33 #5
Der er nogle skole-netværk mm. som kræver at du brugere auto DNS.

Så hvis du brugere din pc andre steder en derhjemme ville jeg nok beholde den du får fra din udbyder.

Men ellers så er opendns et godt valg.