Avatar billede Herborg Nybegynder
18. oktober 2010 - 17:53 Der er 4 kommentarer

kode på ekstern hardisk

Hejsa :)

Jeg har et problem...

Min lillesøster er begyndt at stjæle min eksterne hardisk, med alle mine billeder (foto er min hobby) og alt hvad ellers er på den. Den er i hvert fald meget vigtig for mig, og jeg finder mig ikk i at hun tager den. Sååå mit spørgsmål til jer er....

Er der ikke en måde, program evt, man kan instalere på PC'en, så at man skal indtaste en kode på at komme ind på den eksterne hardisk? Ligesom når man har en adgangskode til at komme ind på PC'en...

- Koden skal også virke når jeg tilsætter den eksterne hardisk til en anden PC.

MVH.

Herborg
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2010 - 18:05 #1
hvorfor vil du ikke sætte points af på spørgsmålet ? :-)

www.truecrypt.org kan kryptere dit drev - med keyfile og/eller kodeord.
Prøv at kigge lidt på dets dokumentationen, mener helt sikkert at det passer til det du ønsker.

Det kræver dog, at du har programmet med dig når du vil bruge harddisken på en anden pc, du kan f.eks. installere det på en usb nøgle eller på de andre maskiner du bruger drevet på.
Avatar billede Herborg Nybegynder
18. oktober 2010 - 18:19 #2
hvordan fungerer det med points ? :I

Jeg prøvede at læse det med truecrypt, men om det er t.d. billeder, hvordan fungerer det så, kan jeg så ændre filerne?
18. oktober 2010 - 18:30 #3
http://www.eksperten.dk/faq ...

Bemærk at hvis styresystemet dør, så taber du også koden til den externe HD... Og så er der jo ingen her i verden der kan læse den - Dooooh...
Har oplevet det i flere tråde her på E. ...

---

PS: Som standard skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2010 - 18:48 #4
Bl.a derfor at det børSKAL installere det på en usb nøgle også :-)