Avatar billede Slettet bruger
16. september 2010 - 21:56 Der er 5 kommentarer

Bærbar starter og går ud

Hej alle
Hvad kan der være i vejen med min bærbare (Nem Computer)den begyndte med et at nægte at starte op, den går lige i gang i max 15 sek. for der efter at gå ud, jeg kan ikke se den lader, jeg har prøvet med en anden strømforsygningen, og lade den stå og lade i 4-5 timer, det hjalp ikke. Jeg har købt et nyt batteri, det hjalp heller ikke. Jeg har prøvet at skifte Ram, heller ikke det hjalp, den er mellem 4 og 5 år gammel, og kostede dengang 14.000,00, så jeg vil jo godt prøve at få den i gang, uden det kommer til at koste en hel bondegård, så hvad gør jeg nu?
Med venlig hilsen
Stig Sørensen
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2010 - 22:06 #1
Har du nogensinde rensetr den indeni for nullermænd på de 4-5 år?
Kan være den lukker ned pga varme.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2010 - 22:07 #2
Renset skulle der stå.
Og velkommen til forresten.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
16. september 2010 - 23:21 #3
Prøv evt. at skifte harddisken i maskinen. Har lige haft et lign. problem med en ældre pc, hvor jeg skiftede harddisken. Efterfølgende var der ingen problemer.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 18:47 #4
Jeg har lige renset blæser m.v. og ja, der var da godt med støv/nullermænd omkring blæseren, men er der ikke noget med at der kan samle sig en del støv andre steder? Jeg har blæst ind i maskinen med ludt (Selvfølgelig med forsigtighed)
Jeg vil også gerne takke for de svar jeg ind til nu har modtaget.
Mvh.
Stig
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2010 - 23:22 #5
Velbekomme.
Der samler sig støv andre steder jo, men der hvor det hober sig op er i lamellerne  ved blæseren sådan her:
http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg
Og når det sker kommer der ikke meget luft ud der hvor det skal hen, og derfor bliver cpu og gpu meget hurtigt for varme.

Har du forsøgt strømtrikket?
http://www.version2.dk/artikel/7854-mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live