Avatar billede hansbertelsen Nybegynder
13. september 2010 - 21:55 Der er 5 kommentarer

Netgear ReadyNAS Duo

Jeg har netop anskaffet en NetgearDUO. Jeg købte en ekstra TB, så den skulle køre med to storage. (SATA 1 TB).
Jeg tilsluttede med den disk der fulgte med Netgear og kopierede musik og billeder. Dette fungerede fint. Derpå satte jeg den ekstra disk i kabinettet, men den kunne ikke få kontakt. Efter bogen skulle den selv spejle disk 1.
Jeg prøver nu at bytte de to for at se om disk 2 kunne få kontakt, hvis den sad i position 1. Samtidig satte jeg disk 1 (med kopier) i position 2. Disk 2 fik nu fat, men disk 1 blev ved med at arbejde. Troede den formaterede.Stod nu i 2-3 timer, men uden resultat. Nu kan inden af de to diske få fat og Netgear står bare og bliker, men intet sker. I oversigten står der "currupt root"
Har nogen en ide om, hvordan jeg kommer videre? Skal jeg lave reset??
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
13. september 2010 - 23:10 #1
http://www.eksperten.dk/spm/918643#reply_7650420

hejsa prøv at følge med her også.
Ville gerne hjælpe jer begge
pm mig for info.
kristian
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
14. september 2010 - 05:44 #2
What should I do if X-RAID expansion fails?
On a failure condition, we advise you to contact NETGEAR Support immediately and provide them with system logs and step you took to expand your X-RAID volume. Do not try to fix the problem yourself at this point as you may create a 2-disk failure condition that might make data recovery hard or impossible

http://www.readynas.com/forum/faq.php#How_do_I_replace_a_failed_disk%3F

https://my.netgear.com/myNETGEAR/support.asp
kontakt support ved netgear
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
14. september 2010 - 05:46 #3
RAIDar status said "Corrupted Root" during factory reset or installation. What should I do?
First, make sure your memory DIMM is seated securely. It may have come loose during shipment. Otherwise, the flash image may be corrupted and will need to be restored. For NAND Flash based systems, please use TFTP Boot Recovery, for USB Flash or Compact Flash based systems, please use Raw-writer.
Top

http://www.readynas.com/forum/faq.php?sid=79fba2dd2a42f29fc1300973150d18b8#RAIDar_status_said_%22Corrupted_Root%22_during_factory_reset_or_installation._What_should_I_do%3F
Avatar billede hansbertelsen Nybegynder
14. september 2010 - 21:18 #4
Hej Kristian
Er dit forslag, at jeg kontakter support straks.
Hilsen Hans
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
14. september 2010 - 22:40 #5
ja prøv det .
og kig på det andet
undskyld jeg har vist det engelsk
kan godt hjælpe på dansk
lidt?