Avatar billede fofferdk Nybegynder
09. september 2010 - 17:48 Der er 10 kommentarer

Windows 7 fryser

Hej med jer.

Jeg har et problem. Min computer (Asus P5N-E SLI, intel quad core 2.8 ghz, 8gb ram) har fået et problem efter jeg har installeret Windows 7 64 bit på den.

Tidligere havde jeg Vista 64 bit uden dette problem.

Jeg kan bruge min computer helt fint, hvor den virker, og så lige pludselig begynder den at 'lagge'. Altså musen begynder at hakke osv. og til sidst går den så i stå. Lyden kører nogen gange stadigvæk i baggrunden...

Jeg har været inde på Asus' hjemmeside og opdateret bios'en til den nyeste version.

Er der nogen der har en ide om hvad det kunne være?

Hvis i skal bruge mere info om mit system må i sige til.

Jeg håber i kan hjælpe..!
Avatar billede jaboy Nybegynder
09. september 2010 - 17:54 #1
hvis du siger lyden godt kan afspille kan det værer dit vidio kort der er noget i vejen med

når man opgradere sit styrer skal man (helt) opdater sine
lydkort
skærmkort
bios
chipset (hvis din pc har sådan en)
netlort
og stor set alle kort man kan opgrader
Avatar billede jaboy Nybegynder
09. september 2010 - 17:55 #2
undskyld der skulle have stået netkort :-P
Avatar billede fofferdk Nybegynder
09. september 2010 - 17:57 #3
Jeg har opdateret alt det du nævner der. Nogen gange er der heller ikke lyd. Jeg har læst nogle steder på nettet at det kan være for lav voltage til de forskellige hardware enheder? Ram etc.
Avatar billede fofferdk Nybegynder
09. september 2010 - 17:58 #4
Det skal måske også nævnes at jeg kører Dual gforce 8800gts i SLI.

Processoren er ikke 2.8 men 2.4 intel quad core.
Avatar billede jaboy Nybegynder
09. september 2010 - 18:26 #5
Jeg have samme problem da jeg opgraderet min pc fra Vista til 7
så søgte jeg lidt på microsoft hjemmeside og fandt et program (link længer nede) der kunne fortælle om min pc kunne tage Windows 7
Den fandt nogen programmer der ikke var kompatible og jeg sletted dem, og så have jeg ikke flere problemer

http://windows.microsoft.com/en-US/windows/downloads/upgrade-advisor

(ja du kan godt bruge programmet med Windows 7)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2010 - 18:46 #6
"chipset (hvis din pc har sådan en)"
Jaboy Det har alle pc'er.
fofferdk er du sikker på den chipsæt driver virker korrekt?
Har du kontrolleret enhedshpåndtering for fejl? (gule anmærkninger)
Avatar billede jaboy Nybegynder
09. september 2010 - 18:53 #7
når sorry min ven sage bare at kun motherboard med videokorted indbygget have sådan en .... men så må han tage fejl :D
Avatar billede fofferdk Nybegynder
09. september 2010 - 19:15 #8
220661: Ja, alt skulle være i skønneste orden..!
Avatar billede fofferdk Nybegynder
09. september 2010 - 22:33 #9
Har prøvet at sætte memory (Satex ddr2 667) voltage til 1.9v ... Men det ser ikke ud som om det har hjulpet.

Jayboy, den windows upgrade advisor fandt ingenting
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 08:19 #10
hvis de findes finder man de umulige drivere med denne slags programmer

hent drivermax og lad dig registrere - du har ret til at hente 2 drivere gratis om dagen og den er tidspunkt nøjagtig husk det

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

sådan her

http://www.innovative-sol.com/drivermax/snapshots.htm

husk at tage backup af dine drivere når du er færdig og du kan lave dem som exe fil eller hvad du ønsker - gem dem hvis du finder dem på andet medie

de findes også i rigtig købe progarmmer som det her der også er ganske glimrende

http://www.driver-soft.com/

men det virker først 100% efter betaling.

m.v.h