Avatar billede loevgaard Novice
29. august 2010 - 14:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 7: explorer.exe

Som det fjols jeg er, gik jeg igang med at installere en masse temaer til Windows 7, hvor jeg dog tog backup.
Problemet er nu, at jeg ikke kan gendanne explorer.exe fordi jeg er så snu. Den kommer med teksten:
"The application was unable to start correctly (0xc000007b). Click OK to close this application.

Men heldigvis har jeg jo denne ekstra comp ved siden af, hvor jeg så søger efter en løsning på Google. Finder frem til at man formentlig kan gendanne explorer.exe helt forfra ved at gå ind i cmd.exe og skrive 'sfc /scannow'. Det gjorde jeg så, hvor der udsprang et til problem: Jeg skal være adminstrator for at kunne køre en sfc-kommando. I guder!

Nå, men så er spørgsmålet: hvordan får jeg adminstrative handlinger når jeg ikke kan se hverken skrivebord, ikoner eller noget som helst? Eller bedre: Hvordan gendanner jeg explorer.exe, for der må da være en måde man kan gøre det på uden at omlægge hele systemet.

På forhånd tak! :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2010 - 15:18 #1
Start - alle programmer - tilbehør - højreklik på Kommandoprompt og vælg kør som administrator.
Kør sfc /scannow
29. august 2010 - 15:20 #2
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2010 - 15:20 #3
Glem lige det indlæg. Du kan jo ikke se noget...

Har du prøvet F8 i det windows bootes og vælge "sidste kendte konfiguration..."

http://www.w7h.dk/index.php/guides/avanceret-boot-menu/
Avatar billede loevgaard Novice
29. august 2010 - 15:29 #4
#2 Ja tak! Men jeg kan jo ikke se startmenuen, så det er lidt svært at gøre det du siger.
Avatar billede loevgaard Novice
29. august 2010 - 15:32 #5
#3 Tak til dig! Du gav mig lige en løsning ved F8! Jeg gendannede det bare til en dag tidligere, som den åbenbart automatisk har gjort... :D Men så har jeg lært af det!
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2010 - 16:26 #6
Dejligt :)
Avatar billede vejmand Juniormester
29. august 2010 - 16:37 #7
loevgaard >> Husk at lukke spørgsmålet ved at acceptere john_stigers svar. (Første indlæg i debatten)