Avatar billede KRL Nybegynder
22. august 2010 - 22:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken router skal jeg vælge?

Hej alle,

Jeg er nødsaget til at købe en ny router. Jeg har desværre ikke så meget forstand på netværk, derfor:

Kan i give et par gode råd til hvilken en jeg skal købe?

- Jeg har et WiFi 5100-agn netværkskort i min bærbare.
- Jeg er villig til at bruge 500 kr +/- 200 kr på en ny router
- Den skal foreløbig blot bruges til trådløst internet til to bærbare computere. Jeg overvejer dog at tilslutte printer og ekstern harddisk.
- Jeg har en 4 mbit internetopkobling hos cirque bredbånd.

Yderligere:

- Hvad er forskellen på de forskellige b/g/n teknologier ?

Jeg beklager på forhånd, hvis der er lignende spørgsmål, der tidligere er besvaret herinde. Der er jo ofte gradsforskelle i forhold til netværkskort, budget etc, så jeg mener mit spørgsmål er berettiget.

Håber i kan hjælpe !

Venlig hilsen

Kristian
Avatar billede kimtheman Novice
22. august 2010 - 22:51 #1
Hej
Har selv sådan en fætter
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/netwgwn/netdldir-635.html

Og jeg bruger Ip telefon, konen og jeg spiller meget online, har ip kamera, og bruger i det hele taget internettet meget, og routeren lever fuldt ud op til det.

Vi har tilkoblet vores color laserjet direkte ned i routeren, og deler derved printeren på netværket uden problemer.

Den fås billigere her
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DIR-635+&pid=215237

Du kan også købe dens storebror
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/netwgwn/netdldir-655.html

Den fås billigere her
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DIR-655&pid=315923

I forhold til forskellen på de forskellige teknologier.
Så står der selvfølgelig en masse på nettet, som man kan google sig frem til.

Men har man et netkort der understøtter n, så ville jeg mene det klart er at fortrække, at købe en N kompatibel router.

Det der er sket igennem udviklingen af de forskellige teknologier er, at de er blevet hurtigere og har længere rækkehvide.

Vil mene de 2 ovenstående ligger i den rigtig gode ende.
Avatar billede knuf Nybegynder
22. august 2010 - 23:09 #2
Du skal helt klart vælge en router som understøtter N.  Dette på grund af dit netkort, hastighed og rækkevidde.
Avatar billede kimtheman Novice
22. august 2010 - 23:24 #3
knuf ja var det ikke det jeg skrev?
Avatar billede KRL Nybegynder
23. august 2010 - 08:26 #4
Tak for svaret !

Jeg tror det bliver D-link DIR-635 jeg køber. Var faktisk faldet pladask for D-link DIR-615 set i forhold til at den koster under 300 kr. Men så læste jeg simpelthen så mange indlæg om problemer med lige netop 615.
Derefter så jeg at DIR-655 skulle være god, men jeg synes det var en lidt heftig pris.

Derfor er DIR-635 en perfekt mellemvej!
Avatar billede kimtheman Novice
23. august 2010 - 09:53 #5
Nåå så er det vel heller ikke meningen du selv skal tage de point eller hvad mener du?
Avatar billede KRL Nybegynder
23. august 2010 - 11:58 #6
Dooh ! Jeg er ny herinde, som du nok kan se. Hvordan giver jeg dig point for dit svar ? Det virker som om jeg har tildelt dem til mig selv, hvilket vel egentlig ikke burde være muligt!?
Avatar billede kimtheman Novice
23. august 2010 - 20:27 #7
Du dropper bare point til mig, og kan måske finde hjælp i det jeg linker til her, til en anden gang.

http://www.eksperten.dk/faq

http://www.eksperten.dk/spm/916690