Avatar billede jesper1957 Nybegynder
17. august 2010 - 16:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af harddisk

Hej,

Jeg har en PC der er gået ned da ventilatoren er brændt sammen.
Jeg har en PC nøjagtigt magen til (samme model/mærke).
Vil jeg umiddelbart kunne sætte harddisken fra den første PC over i den anden, og derved få adgang til data? eller skal harddisken installeres på den "nye PC".

Problemet er at jeg ikke har adgangskoderne til den "nye PC", den har tilhørt en medarbejder, og har stået ubrugt i 1,5 år, og nu ser jeg at vedkommende har lavet sig eget password ved opstart, og jeg kender ikke dette password.

Hvis harddisken kan skiftes, hvordan kan jeg så sikre mig at windows starter op fra den nye harddisk?

Der ligger så windows XP på begge diske.

Tak for hjælpen

Jesper
Avatar billede lad Nybegynder
17. august 2010 - 16:05 #1
Umiddelbart vil jeg påstå det burde kunne lade sig gøre så længe PC'erne er helt ens.

Hvis du kun lige skal have nogle bestemte filer ud af harddisken fra PC'en der er brændt sammen kunne du evt. sætte harddisken over i den PC der virker og så simpelthen bare hive strømstikket ud af den harddisk hvor der er kode på, starte PC'en op og hente de filer ud du skal bruge.

Det er næsten det mest konkrete jeg kan komme med når du ikke endnu har forsøgt dig med noget. Skriv endelig tilbage undervejs, så finder vi nok ud af det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. august 2010 - 16:24 #2
Avatar billede jesper1957 Nybegynder
17. august 2010 - 17:26 #3
Hej,

linket virker, men downloadlinket på siden virker ikke, kender du andre software til at nulstille windows adgangskoden, eller ved du hvor jeg kan lede?

På forhånd tak

Jesper
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. august 2010 - 17:33 #4
Der findes mange muligheder prøv her på eksperten forarbejde er gjort.
http://www.eksperten.dk/search?q=Glemt+password+xp
Avatar billede jesper1957 Nybegynder
17. august 2010 - 18:11 #5
super poko1,
mange tak for hjælpen
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. august 2010 - 18:33 #6
Ok.:-=
Avatar billede jesper1957 Nybegynder
17. august 2010 - 20:35 #7
Hej lad,

tak for svaret, indtil videre har jeg da i det mindste fået kopieret de vigtigste filer, og harddisken kunne umiddelbart bruges i den anden computer

Tak for hjælpen

Jesper