Avatar billede The Real Yoda Juniormester
17. august 2010 - 11:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MySQL Dump og split

Hejsa..

Laver dagligt backup af en mysql server, ved at lave et mysql dump.

Det hele funker sådan set fint, men nu er dumpet oppe og fylde over 1½ gigabyte.

Egentlig heller ikke noget problem, før der skal hives en lille del af backuppen ind igen ..

Og så er der jo mulighed for at hente en tekstfil-splitter, og splitte tekstfilerne manuelt, og så videre.

Er det ikke muligt at få mysqldump til selv at splitte dumpfilen til en selvvalgt størrelse ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2010 - 16:29 #1
Du kan angive til mysqldump hvilken database eller hvilken tabel den skal dumpe, saa du kan ihvertfald splitte til 1 fil per tabel.

Jeg har lidt svaert ved at se pointen i at splitte en dump fil op mekanisk efter stoerrelse, da det jo kan blive midt i noget.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
17. august 2010 - 18:22 #2
Avatar billede bauerdata Nybegynder
19. august 2010 - 17:39 #3
Her er en python løsning som læser fra stdin.
http://bauerdata.bauerhost.dk/python-program-eksempler/mysqldumpsplit.py/
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. august 2010 - 10:33 #4
Har nu mere brug for at få outputtet i nogle redigerbare størrelser end hjælp til at restore en tabel.

Oftest er det kun en enkelt post i en tabel jeg skal restore .
Avatar billede bauerdata Nybegynder
22. august 2010 - 00:43 #5
more, less eller gview kombineret med fold.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
23. august 2010 - 08:39 #6
bauer.. det gav ingen mening i mine øjne det der :)

Måske jeg lige skulle nævne det er på windows?
Avatar billede bauerdata Nybegynder
23. august 2010 - 09:54 #7
less, more og gview er programmer til at browse i store datamængder.
fold er et program til at folde tekster.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
23. august 2010 - 10:04 #8
grep kan du bruge til at finde data
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
02. september 2010 - 10:01 #9
... nå .. men ingen som kan en metode til at splitte outputtet, når den dumper, til flere filer direkte uden andre programmer ? for jeg kan selv gøre det med ekstra programmer..

textfile splitter og notepad++ virker fint .. jeg ville bare undgå at skulle splitte filen manuelt..