Avatar billede kakky Nybegynder
11. august 2010 - 20:46 Der er 11 kommentarer

Spam på hjemmeside.Kan du hjælpe?

Hej,
Jeg har en hjemmeside hvor brugerne har mulighed for at kommentere indhold.Desværre er siden blevet ramt af spam:(
Siden er programmeret i PHP.
Er det noget du kan hjælpe med, så lad endelig høre fra dig.Der er et lille budget til at betale for din hjælp.
Avatar billede The_Buzz Novice
11. august 2010 - 21:03 #1
Jeg vil gerne, men hvor stor er budgettet? :P
http://modified.dk/ (beklager jeg ikke lige har alle sider lavet færdig - blev ramt af en ordentlig omgang arbejde, som selvfølgelig har højere prioritet end egne sider).
Avatar billede claes57 Ekspert
11. august 2010 - 21:06 #2
du skal lave et felt med grafiske tegn, hvor bruger skal indtaste det, de læser.
Dvs - du har en gruppe af snoede/roterede tegn (kald dem nu ikke for fx a.png for den, der viser tegnet A.
I php laver du et kodeord på 3-6 tegn, og viser grafisk - dette skal bruger aflæse og indtaste i et felt på din formular - hvis det ikke stemmer, så går tilbage (maks 2 gange).
Avatar billede The_Buzz Novice
11. august 2010 - 21:13 #3
Ja det var også lidt sådan jeg ville gøre det claes :)

Nu lagde trådens starter den jo i job og opgaver, muligvis fordi han ikke selv vil kaste sig ud i det.
Avatar billede kakky Nybegynder
11. august 2010 - 21:23 #4
Hej,
Vil gerne undgå Captcha funktion , med mindre det er den sidste mulighed.
Har set at der er et plugin der hedder Akismet som skulle fungere.Har prøvet at installere det men uden held:(
Angående budget så er det på 500kr.Beklager jeg ikke har mere, men dette projekt er på privat basis.
Avatar billede The_Buzz Novice
11. august 2010 - 21:34 #5
kakky kan du sende mig URL til din side så jeg lige kan se det an?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. august 2010 - 21:37 #6
du skal (når din side nu er kendt af spammere) bruge en grafisk til tekst ting.
Spammere gider ikke bruge tid på små private sider - de vil hellere bryde en udbredt algoritme. Så lav noget med fx et simpelt regnestykke (5*3 eller 2+11 osv, og bed bruger om svar).
Det kræver ikke kryptering, og kan laves meget let.
Avatar billede kakky Nybegynder
11. august 2010 - 21:45 #7
Hej,
Siden er på www.bckstage.tv.
Det er kun videoen på index siden der er ramt.Det er til gengæld også slemt:(
Claes57..er det noget du konkret kan lave?Jeg er jo ikke programmør:)
Avatar billede dk-andersson Nybegynder
11. august 2010 - 22:50 #8
Skriv til mig på info[a]cheap-web.dk så skal jeg lave det for dig i morgen.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
11. august 2010 - 22:52 #9
Hej kakky.

Jeg vil gerne lave løsningen du ønsker. Hvis det bare er det, så skal det da heller ikke koste dig hele dit budget.

Du kan skrive til emilfrandsen snabelA hotmail.com
Avatar billede claes57 Ekspert
12. august 2010 - 10:56 #10
og jeg har kun tanker om løsninger - de fleste er jo på php-sider, og jeg kan desværre kun asp endnu.
Avatar billede kakky Nybegynder
12. august 2010 - 12:36 #11
Claes57...tak for hjælpen alligevel.
Jeg har fået løst problemet og lukker tråden.