Avatar billede solbjerg0802 Nybegynder
11. august 2010 - 18:32 Der er 3 kommentarer

ACHI BIOS not installed!!

Når jeg prøver at starte min dell stationær computer, får jeg bedskeden

"ACHI option ROM BIOS Revision: 01.03.50 Date: 04-26-2007
Copyright (c) 2006-2008 Phoenix technologies, ltd

ACHI BIOS not installed!!"

og kan ikke boote(f12)(så hopper den bare over i fejlmeddelsen) eller gå ind i setup(f2) (skærmen bliver bare sort med blå streg nederst)..
håber på jeres hjælp!

har prøvet at lade den stå i fejlmeddelsen i lang tid men, men den fortsætter ikke længere, men har jo ikke muligheden for at  boote noget, så kan jo ikke gen-installere windows... så er lidt ude af den pt...
håber på jeres hjælp!

morten.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2010 - 19:44 #1
http://www.eksperten.dk/spm/916031

har du ikke 2 åbne spørgsmål om det samme.
Avatar billede serverservice Praktikant
11. august 2010 - 21:45 #2
Hej du slukker din pc - fjerner strømstik.
Fjerner batteriet på bundkortet for at nulstille - vent 30 sek. og sæt det i.
Start bio op - vælg setup defaults.

Virker det ikke nu er det en hardware fejl med bundkort. ...
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2010 - 21:48 #3
http://www.eksperten.dk/spm/916031

Tror bare han har problemer med at komme i bios