Avatar billede Dip1992 Nybegynder
26. juli 2010 - 21:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LAN forbindelsen virker, den trådløse gør ikke

Her den anden dag skulle en af mine venner logge på vores trådløse, det kunne han ikke og vi prøvede derfor at "reset" routeren. Nu kan ingen af os komme på det trådløse, men LAN forbindelsen virker fint.
Inde i netværks forbindelser står der: Trådløs netværksforbindelse, ikke tilsluttet.

Jeg kører med Windows vista.
Avatar billede a62681 Nybegynder
26. juli 2010 - 22:22 #1
Finder i netværket? Altså SSID. For det kan være sat til default hvis i har resat routeren. Og hvad med sikkerhed. Er det aktiveret?
Avatar billede Dip1992 Nybegynder
26. juli 2010 - 22:52 #2
Nej når du prøver at søge efter et trådløst netværk er der ingenting. Hvad er det for noget sikkerhed du tænker på? Jeg er rimelig grøn i faget.
Avatar billede milter Ekspert
26. juli 2010 - 23:35 #3
Løsninger til de fleste netværksproblemer er beskrevet her:

http://support.gateway.com/s/Checklists/BPC/ck2007021226.shtml
Avatar billede MetfreakDK Praktikant
28. juli 2010 - 18:39 #4
slet forbindelse i vista, og prøv igen. Det har virket for mig flere gange.
Avatar billede Dip1992 Nybegynder
29. juli 2010 - 19:36 #5
Altså jeg sletter det inde under "Administration af trådløse netværk" og hvad gør jeg så bagefter?
Avatar billede a62681 Nybegynder
29. juli 2010 - 22:31 #6
Mit forslag: Tilslut routeren med kabel så du har netværk. Klik på startknappen. I feltet "start søgning" skriver du cmd og trykker enter. Så åbnes en komandopromt. Der skriver du ipconfig og trykker enter. Det der står ud for standardgateway skriver du i adressefeltet i et browservindue og trykker enter. Så kan du logge ind i din router. Hvad er det forøvrigt for en router?
Hvis den står til default logger du typisk ind ved at skrive admin i brugernavn og ingenting i password. Nu skulle du gerne være logget ind i routeren. Der må være et link til de trådløse indstillinger. Der skulle gerne stå hvad dit net hedder. Altså SSID. Er der sat password på? Og er "broadcast SSID" aktiveret? Det kan også hedde "Udsend SSID" alt efter hvilken router du har.
SSID er det navn på netværket som dit trådløse netkort i pc'en skal finde. Prøv det og vend tilbage hvis du skal have yderligere hjælp.
Avatar billede a62681 Nybegynder
29. juli 2010 - 22:36 #7
Kommentar til forrige:
Din standardgateway er noget i retning af 192.168.1.1
SSID er navngivet med et eller andet som standard, men det kan du ændre hvis du vil.
Husk at sætte et password på dit trådløse net så ingen uvedkomne logger på det.