Avatar billede alexweile Nybegynder
03. juli 2010 - 13:00 Der er 7 kommentarer

Blå Skærm er kommet to gange.

Hej Computerexperter.

I går oplevede jeg anden gang at min computer fik blå skærm og så genstart. Jeg lukkede Mozilla Firefox og prøvede at åbne det igen, men så poppede den blå skærm frem med en masse hvid tekst, men den genstartede så hurtigt, at jeg ikke nåede at læse det.

Jeg har søgt lidt rundt omkring på google og lignende for at finde et svar, men jeg har ikke kunne finde noget der mindede præcist om mit. De fleste har problemer med at åbne deres computer, fordi den blå skærm kommer ved opstart. Men det har ikke oplevet. Og det vil jeg helst ikke opleve.

Computerdetaljer:
HP bærbar computer med windows 7
Ca. 2 måneder gammel

Det er også sket, at min computer gik i hak, og jeg blev nødt til at slukke den. Da den startede op fik jeg en fejlmeddelelse, hvor den sagde computeren var slukket ukorrekt og om jeg ville starte Computeren i fejlsikret tilstand.

Jeg har Avast antivirus, og jeg har gennemgået en full system scan, men den finder ingen infected files. Det samme med Windows defender. Jeg ved ikke hvad problemet er, så jeg håber nogen af jer kan besvare det?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
03. juli 2010 - 13:04 #1
Slå automatisk genstart fra så du næste gang kan nå at læse hvad der står på den blå skærm...

(Jeg har engelsk udgave af Windows, så beklager hvis navnene ikke helt passer):
Start
Højreklik på Computer
Vælg egenskaber
I venstre side vælg "avancerede systemindstillinger"
Under fanen avanceret
Tryk på indstillinger i området for "startop og gendannelse"
Fjern hak i automatisk genstart
OK, OK..

Næste gang den blå skærm kommer så skriv fejlbesked + fejlkode herind, så er der lettere at finde årsagen.
Avatar billede alexweile Nybegynder
03. juli 2010 - 13:26 #2
Okay, nu har jeg gjort det du siger. Men jeg ved jo ikke om Blå skærm kommer igen. Men hvad er det egentlig blå skærm gør. Går den ikke hen og sletter dine filer?
Avatar billede Jensen DK Novice
03. juli 2010 - 13:41 #3
Den fortæller bare at noget er galt.

alexweile!
Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på accepter svar nede til venstre, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning
Avatar billede alexweile Nybegynder
03. juli 2010 - 13:48 #4
Okay, jeg hørte bare fra en ven, at når blue sceen var der, så var den i gang med at ødelægge min computer. Men det er åbenbart ikke sådan.

Okay fra nu af bruger jeg kommentar. Jeg blev bare lidt forvirret af jeres system.
Avatar billede alexweile Nybegynder
03. juli 2010 - 14:27 #5
Jeg har nu været inde under computer administration. Og der er en logbog, der viser hændelser der er sket på computeren. Heraf én kritisk indenfor 24 timer, og det må jo være den blå skærm der skete i går, da klokke slettet matcher. Der står noget med Hændelse 41 Kernel-Power. Og bug:

BugcheckCode 59
  BugcheckParameter1 0xc0000005
  BugcheckParameter2 0xfffff80002c97f41
  BugcheckParameter3 0xfffff8800816d930
  BugcheckParameter4 0x0
  SleepInProgress false
  PowerButtonTimestamp 0

I XML visning:

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
  <EventID>41</EventID>
  <Version>2</Version>
  <Level>1</Level>
  <Task>63</Task>
  <Opcode>0</Opcode>
  <Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
  <TimeCreated SystemTime="2010-07-03T00:17:20.334410200Z" />
  <EventRecordID>30664</EventRecordID>
  <Correlation />
  <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
  <Channel>System</Channel>
  <Computer>Alexweile-PC</Computer>
  <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
- <EventData>
  <Data Name="BugcheckCode">59</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter1">0xc0000005</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter2">0xfffff80002c97f41</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter3">0xfffff8800816d930</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
  <Data Name="SleepInProgress">false</Data>
  <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
  </EventData>
  </Event>

Jeg ved ikke om det kan hjælpe.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
03. juli 2010 - 15:33 #6
Efter hvad jeg kan finde frem til kunne det være hardwarekompatibilitets problem, eller driver problem.
Er dog ikke sikker her, så vi må hellere vente og få en andens mening også...
Avatar billede alexweile Nybegynder
18. august 2010 - 11:08 #7
- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
  <EventID>41</EventID>
  <Version>2</Version>
  <Level>1</Level>
  <Task>63</Task>
  <Opcode>0</Opcode>
  <Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
  <TimeCreated SystemTime="2010-08-18T09:01:40.754012700Z" />
  <EventRecordID>42051</EventRecordID>
  <Correlation />
  <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
  <Channel>System</Channel>
  <Computer>Alexweile-PC</Computer>
  <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
- <EventData>
  <Data Name="BugcheckCode">26</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter1">0x3452</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter2">0x1e00000</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter3">0xfffff70001084f90</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
  <Data Name="SleepInProgress">false</Data>
  <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
  </EventData>
  </Event>

Det kom umiddelbart igen, men jeg kunne ikke tage et billede.