Avatar billede c1a Nybegynder
16. juni 2010 - 02:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lyd og Billede via netværk?!?

Hejsa.

Jeg går og leder efter en meget specifik ting, som jeg ikke engang er klar over om eksisterer (endnu).

Jeg kunne godt tænke mig en "boks" man ku tilslutte netværket, og så via den overføre billedet og lyden fra sin computer til henholdsvis fjernsyn og anlæg eller lignende.

Jeg er klar over at det vælter frem med disse medie-streamers, der kan afspille dine video og lyd filer fra dine computere og lignende via netværket. Men det er IKKE det jeg leder efter.

Jeg vil kunne sidde med min bærbar uden noget kabel førene nogen steder hen, og ved hjælp af wireless netværk overføre lyden og billedet fra computeren til det der måtte være tilsluttet "boksen". (som f.eks hvis jeg sku få lyst til at bruge min fladskærm til at game på)

Sku ikke undre mig om det var muligt på en eller anden facon, men jeg er ikke villig til at gå på kompromi med kvaliteten heller, ergo skal det være 1080p HDMI billede, og minimum Dolby Digital 5.1 lyd den skal ku levere som udgang.

Er der en der kan vise mig et produkt der ka leve op til mine krav er Pointene hans, eller hvis det er det rene sci-fi jeg snakker om (og jeg kan få en overbevisene forklaring på hvorfor det er det) så er pointene også hans.
Avatar billede justrace Novice
16. juni 2010 - 06:42 #1
Phillips laver en trådløs HDMI dims, men den er dyr! :)

Så kassen findes, enda uden brug af Sci-Fi. :)

http://www.pcworld.dk/art/11063

http://www.consumer.philips.com/c/hjemmebiograf/dvd-afspilning-tradlos-subwoofer-hes4900_12/prd/da/dk/
Avatar billede Blandy Praktikant
16. juni 2010 - 08:37 #2
westeren digitgal har lavet det samme. wd live stream tv boks
Avatar billede c1a Nybegynder
16. juni 2010 - 17:00 #3
Ja jeg kender godt den fra phillips, men det er slet ikke det jeg har behov for. Den der ville kræve at jeg førte et kabel fra min computer til senderen.

Jeg vil som sagt have muligheden for at kunne føre skærm billedet og lyden fra min computer via netværket til min fladskærm og mit anlæg.

Forestil jer at jeg vil opstille multiskærm på min bærbar uden at skulle trække kabel fra den. Samtidig med at jeg i windows 7 vælger mit anlæg som lydudgang, og alt sammen via netværket.
Avatar billede c1a Nybegynder
29. juni 2010 - 22:00 #4
Jeg lukker denne, da som jeg havde frygtet ikke ser ud til at være muligt.