Avatar billede mkri Nybegynder
11. juni 2010 - 08:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

beregn felt i form ud fra indtastning i 2 forskellige felter

i min form LAGER har jeg er felt [stk_på_lager] som har en given værdi.
i et andet felt har jeg [pluk_fra_lager] hvor antal der bliver tastet ind skal frætrækkes [stk_på_lager]
I et tredie felt har jeg [lig_på_lager] som skal ligges til [stk_på_lager]

jeg har lavet [pluk_fra_lager] og [lig_på_lager] som unbound felter..

men jeg hænger fast her, har ikke rigtig kunne få noget til at virke..
Avatar billede mugs Novice
11. juni 2010 - 08:56 #1
Har vi ikke rodet med dette flere gange? Det drejer sig jo kun om simple beregninger.

Hvad har du problemer med? Får du nogen fejl eller sker de bare ingenting?
Avatar billede Ialocin Novice
12. juni 2010 - 14:31 #2
Hej mkri

Koden bag hændelsen "BeforeUpdate" på de 2 ubundne textbokse på formularen:

Private Sub txtLig_på_lager_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
Me.Stk_på_lager.Value = Me.Stk_på_lager.Value +
Me.txtLig_på_lager.Value
End Sub

Private Sub txtPluk_fra_lager_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
Me.Stk_på_lager.Value = Me.Stk_på_lager.Value - Me.txtPluk_fra_lager.value
End Sub

mvh Nicolai
Avatar billede mkri Nybegynder
17. juni 2010 - 20:25 #3
Hej i to

Til Mugs

Ja jeg syntes også det burde være ret simpelt.... men jeg er ikke Visual basic ekspert... så derfor.

hvad angår at vi har rodet med det før så har jeg på bedste amatør aktig vis oprettet det "samme" spørgsmål to gange, troede ikke den første kom igennem... så den lukker jeg lige og giver dig points der..

og til lalocin så virkede din kode også så du får også points.

skriv et svar så sender jeg nogle til jer..

tak for hjælpen
Avatar billede mugs Novice
17. juni 2010 - 20:34 #4
Jeg afstår fra point. Har fået i dit tidligere spørgsmål, og det er rigeligt.
Avatar billede mkri Nybegynder
17. juni 2010 - 21:05 #5
Lige et lille tillægs spørgsmål, som nok skal give ekstra points :-)

det jeg taster i mine unboundfelter skulle gerne slettes efter at det er tastet..
har selv prøvet med:

Private Sub sub_AfterUpdate()
Me.add.Value = ""
End Sub

det virker også, bare ikke første gang der tastes noget.
altså jeg åbner formen og taster 1 og enter, herefter bliver 1 hængende og jeg kan taste enter igen og så forsvinder den, hvilket også betyder at Me.Stk_på_lager.Value opdateres to gange.

hvis jeg så taster en anden værdi herefter så forsvinder den med det samme..

dobbelt indtastningen sker altså kun ved første ciffer.

nogen ideer ??
Avatar billede mugs Novice
17. juni 2010 - 21:21 #6
Hændelsen AfterUpdate indtræder som navnet siger efter tabellen er opdateret.

Prøv at indsætte denne i din kode i BeforeUpdate:

Me.Stk_på_lager = ""

Og tilsvarende i det andet felt.

Du kan max give 200 point i et spørgsmål, så denne må være gratis.
Avatar billede mkri Nybegynder
17. juni 2010 - 21:35 #7
hej Mugs, kan bare oprette ny tråd for points :-)

Det er ikke me.Stk_på_lager der skal slettes men me.Add

så ser min kode sådan ud.
og jeg får så en fejl i Me.add.Value = ""

Private Sub add_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
Me.Antal_på_lager.Value = Me.Antal_på_lager.Value - Me.add.Value
Me.add.Value = ""
End Sub
Avatar billede mugs Novice
17. juni 2010 - 21:42 #8
Hvad er Me.add.Value? Det skal være Me.FELTNAVN = ""
Avatar billede mugs Novice
17. juni 2010 - 21:44 #9
Avatar billede Ialocin Novice
21. juni 2010 - 21:02 #10
Hej mkri

Hermed mit "svar" :o)

Og med hensyn til dit tillægssåørgsmål angående sletning af 1 / dobbeltindtastning.

Prøv at ændre din kode:

Private Sub sub_AfterUpdate()
Me.add.Value = ""
End Sub

til

Private Sub sub_AfterUpdate()
Me.add.Value = NULL
End Sub

Det virker hos undertegnede ... og jeg vil mene, at det skal være NULL fremfor "", da vi har med en værdi (value) at gøre og ikke en tekststreng.

Mvh Nicolai