Avatar billede Vinteferie Nybegynder
05. juni 2010 - 20:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til forældrekontrol?

Hej eksperter :)

Jeg har en pc, som andre af og til for lov til at bruge. Jeg har derfor udover min ene administrator konto, aktiveret gæstekontoen. På den er der automatisk forældrekontrol og alt under c:\users\Daniel er jo derfor nægtet adgang på den bruger. Men jeg har også en masse liggende på D drevet, som forældrekontrollen ikke blokerer, samt at jeg af og til gemmer i f.eks. c:\Download.

Nogen måde jeg kan øge blokeringen til mere end bare min user, eller en anden måde at lave en blokering?

På forhånd tak

-Daniel
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2010 - 20:55 #1
Zitech har lavet et system med adgangskort, og to harddiske. Så kunne de andre svine lige så meget som de ville - men de kunne aldrig komme i kontakt med din harddisk.
Alternativ - en ekstra pc, og en adgangskode på din fra bios. I kan genbruge skærm osv med et kvm-sæt - nogle sæt fås også med delt usb, så du ikke skal flytte printer.
Avatar billede swiatecki Novice
05. juni 2010 - 22:11 #2
Du kan overveje at kigge på windows steadystate
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
09. juni 2010 - 20:33 #3
Hvis det er fordi du har noget privat liggende er det ikke denne mulighed du skal bruge, men hvis det bare er fordi du er bange for noget bliver slettet eller virus o.l så prøv DeepFreeze

http://www.faronics.com/

Ligemeget hvad der bliver lavet på computeren bliver det 100% gendannet efter genstart

DeepFreeze giver en million dollar for en som kan bryde det.

Dog bliver dokumenter man laver og gemmer på skrivebordet også slettet så kunne du eventuelt lavet partition som ikke bliver freezed
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
18. juni 2010 - 09:45 #4
Det er for at andre brugere ikke skal kunne få adgang til det.. har taget manuel backup :)
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
20. august 2010 - 21:20 #5
Timed out