Avatar billede HillmanMinx Nybegynder
31. maj 2010 - 09:10 Der er 2 kommentarer

risiko ved offentlig netværk

Jeg bor i en ferielejlighed med trådløs forbindelse. Da jeg spurgte om kryptering, sagde udlejerne at det havde de ikke forstand på og at jeg bare kunne bruge det.
Jeg bor her fast/permanent nu og det er på landet.
Jeg har prøvet at forklare, at det ikke var så godt uden kryptering, men de er ikke modtagelige for teknisk snak og da jeg bor rigtig godt ellers, vil jeg ikke irritere. Hvad er det maksimale "jeg" kan gøre nu for at modvirke noget spionage eller lignende udefra?
PS: det er et feriekomplex med op til 20 vekslende beboere/feriegæster
Avatar billede aners Nybegynder
31. maj 2010 - 09:29 #1
Køb dig en VPN-service et sted, så kan du surfe igennem den.
Avatar billede HillmanMinx Nybegynder
31. maj 2010 - 18:18 #2
tak!.. for hurtig svar for det første!
Jeg har ingen erfaring med "VPN", men måske kommer der et nyttig Tip? Hvor f.eks?