Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2010 - 18:28 Der er 5 kommentarer

MySQL index

Hej,
Jeg har slettet nogen medlemmer i mit system så sidste id i rækken er 65, men når nogen opretter sig får de id 85, hvordan gør jeg sådan at når nye medlemmer opretter sig, skal den indsætte id som det sidste i databasen(66) og ikke et spring i mellem 20 ids (86)?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2010 - 18:39 #1
Bedste raad er at opgive den ide. Det er alt for meget besvaer at forsoege at opretholde en id kolonne uden huller i.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2010 - 18:40 #2
Det er meget vigtigt til vores kundesystem at de får de korrekte ids. Hvad skal jeg gøre?

$lastId = mysql_fetch_assoc ( mysql_query("SELECT id FROM costumers ORDER BY id DESC LIMIT 1"));
$lastId = $lastId['id']+1;

echo $lastId;

?
Avatar billede htx98i17 Professor
14. maj 2010 - 18:43 #3
Mener du ikke auto_increment?

AUTO_INCREMENT = 66
Avatar billede madiedk Nybegynder
14. maj 2010 - 19:40 #4
hvis det er MEGET vigtigt ville jeg oprette mit eget idsystem for at undgå huller. Som arne_v siger er det besværligt at undgå huller.
Hvis det er nye kunder er det vel ligegyldigt om de får nummer 66 eller 86?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:06 #5
hacktest?