Avatar billede cronck Nybegynder
11. maj 2010 - 17:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Join if not exists

Hej eksperter,

Jeg har 2 tabeller i min database som kan ses her: http://pastebin.org/221923
De er til et billede-afstemnings system.

images.Id = thumbs.IMG_ID

Jeg har forsøgt at finde ud af at bruge "EXISTS" i MySQL, men kan overhovedet ikke få det til at fungere.

Nogen som kan hjælpe mig med at lave et SQL-træk, som returnerer alle rækker fra `images` hvor der for eks. ikke eksisterer en række i `thumbs` med xxx.xxx.xxx.xxx og TIMESTAMP - 7 dage i `thumbs` ?

Ved ikke helt om jeg har fået forklaret mig ordenligt.

Kort sagt, er meningen at jeg skal kunne lave et træk som indeholder alle billeder en given IP ikke har stemt på inde for de sidste 7 dage. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2010 - 17:29 #1
SELECT *
FROM images
WHERE NOT EXISTS(SELECT * FROM thumbs WHERE thumbs.id=images.id AND ip=X AND tid > Y)
Avatar billede cronck Nybegynder
11. maj 2010 - 17:45 #2
Jeg som troede at det var langt mere besværligt... :D
Har forsøgt på mange forskellige måder med joins.

Arne, smid du hellere et svar.
Tusind tak for hjælpen :)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2010 - 18:05 #3
svar